שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » קשיים מהבית פנימה: ח"כים בכירים בליכוד תוקפים בחריפות את נתניהו בקולם
הרכבת הממשלה
בדרך להרכבת הממשלה, נראה כי האתגרים העיקריים באים דווקא מתוך הליכוד פנימה. גם ביהדות התורה ובעוצמה יהודית לא מרוצים מתוצאות המו"מ אליהן הגיעו סמוטריץ ודרעי
נתניהו מקבל מהנשיא את המנדט להרכבת הממשלה

בכירים בליכוד מתנגדים לכך שלמרות תוצאות הבחירות הפנטסטיות, והעובדה שלאף אחת מהשותפות אין באמת יכולת למנוע את הקמת הממשלה – הליכוד, שמהווה את כמחצית חברי הקואליציה העתידית, צפוי גם הפעם להסתפק בשאריות.

כך לדוגמה, ח"כ דני דנון מהליכוד אמר הבוקר בריאיון לרשת ב', כי: "תיקים משמעותיים חייבים להישאר בידי הליכוד. לא יודע אם הדיווחים נכונים, הכול בעירבון מוגבל, אבל תיק החוץ חייב להישאר בידי חבר כנסת שנבחר בליכוד".

אין זה סוד שדנון, עד לא מזמן שגריר ישראל באו"ם, לוטש עיניים על תיק החוץ, שבעיניו -וככל הנראה בעיניו בלבד- תפור למידותיו. גם חבר הכנסת דוד ביטן לא מרוצה מהסיכומים. בריאיון לרדיו 103FM תקף את נתניהו קשות ואמר: "אני לא רואה איך הליכוד הולך להשתלב ולהשפיע כמו שרצינו. אני לא מרוצה בשם בוחרי ופעילי הליכוד, זה לא ייאמן הדבר הזה, אני מקווה שזה ישתנה במו"מ ויתעשתו קצת. נתניהו עבר את הגבול בכל מה שקשור לליכוד, הוא צריך להוביל את הליכוד בצורה שהוא יהיה משפיע. אני שומע את הספינים והתדרוכים המיותרים מהלשכה של נתניהו, הם פוגעים באנשים בתוך הליכוד", אני רואה תדרוכים שקשורים לאדלשטיין, כ"ץ ואמסלם. כל הדברים האלה לא נותנים שום דבר".

עוד מבחזית החדשות

לדבריו, הוא וחבריו לברית הפנימית, רואים עצמם כמחוייבים רק לתמיכה בממשלה עצמה ולא מעבר לכך "אחר כך נביע את דעתנו ונעשה מה שצריך. סמוטריץ' ודרעי יודעים לנהל מו"מ, נתניהו כנראה לא. דודי אמסלם פגוע. הוא נשכב על הגדר בשביל נתניהו ובסופו של דבר נתניהו בוחר רק אנשים שמקורבים אליו מכל מני זוויות. כ"ץ ואלדשטיין לא יסכימו לקבל תפקיד של שר זוטר".

גם חלק מהמפלגות הקואליציה העתידית לא טמנו ידיהן בצלחת לנוכח הדיל המתגבש. מיהדות התורה נמסר: "זעם ביהדות התורה על הפרסומים אודות התיקים שהליכוד מחלק לציונות הדתית ולש"ס, חסר כל פרופורציה להצעות ליהדות התורה. ביהדות התורה דורשים שלא ייסגרו נושאי התפקידים אלא בישיבה משותפת של ראשי מפלגות הקואליציה".

גורמים בעוצמה יהודית התייחסו גם הם, ואמרו: "מצחיק שבליכוד עושים משא ומתן עם עצמם. או שיש להם תוכניות אחרות או שיתכבדו ויאפשרו לבן גביר לטפל בנגב ובגליל. מול האוצר לסמוטריץ׳ או הפנים והתחבורה לדרעי, אין מציאות שבן גביר ונציגיו לא ייקבלו גם נגב וגליל וגם את תיק ירושלים – זו הא'גנדה של עוצמה יהודית."

כזכור, הלילה נסגר ככל הנראה סיכום משולש בין הליכוד-ש"ס-הציונות הדתית. לפיו דרעי יוותר על תיק האוצר לטובת סמוריץ, שיקבל אותו בגירסה מקוצצת. זאת בתמורה לחבילת פיצוי נרחבת למפלגת ש"ס, מה שכמובן יבוא על חשבונם של הגורמים האמורים. כמובן, ש"עד שזה לא סגור, זה לא סגור". ועוד צפויים שינויי פרטים רבים במתווה הקמת הממשלה הסופית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים