שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » קריירה מיוחדת באמצעות תואר לא סטנדרטי בחינוך
| צילום: Fotolia

תחום לימודי החינוך מאפשר לרבים ורבות לבנות לעצמם קריירה בעולם זה, ולההפך למורים ומחנכים בישראל. בעוד מדובר כיום בתחום עיסוק ולימודים רחב ומגוון, ניתן למצוא גם מסלולים לתואר בחינוך אשר אינם מסלולים סטנדרטיים ו"רגילים" אלא כאלו אשר פותחים דלת לקריירה מסוג אחר בתחום, קריירה מיוחדת ולא קונבנציונאלית בעולם החינוך

להלן שתי דוגמאות למסלולי לימודים בעולם החינוך אשר יאפשרו לכם/ן להתפתח כאנשי חינוך מיוחדים, דוגמת כאלו המתמחים בעבודה עם קבוצות אוכלוסייה מיוחדות:

תואר בחינוך מיוחד – ישנם ילדים וילדות  שאינם מתאימים למערכות החינוך הרגילות, או לפחות למסגרות הסטנדרטיות דרכן עוברים מרבית הילדים בני גילם. למשל, ילדים בעלי צרכים מיוחדים, הפרעות קשב וריכוז חמורות במיוחד, ילדים ובני נוער הנמצאים על הרצף האוטיסטי וכו'. תואר בחינוך מיוחד מכשיר את הסטודנטים לעסוק בתחום זה של עולם החינוך, ולהיכנס למסגרות חינוך מיוחד עם הכלים הנדרשים על מנת להצליח לעבוד באפקטיביות עם ילדים ובני נוער הזקוקים ליחס מיוחד, ולמסגרת לימודים שונה. מדובר בתחום רחב ועשיר ביותר בהזדמנויות בארץ – אינספור מוסדות חינוך מיוחד פועלים בישראל ומציבים ביקוש גבוה לאנשי חינוך בעלי התמחות בתחום זה. בנוסף, גם בבתי ספר ומוסדות חינוך קונבנציונאליים ניתן למצוא לרוב מסגרות פנימיות עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים או שונים, ולכן גם שם קיים לא מעט ביקוש לאנשי חינוך מיוחד.

תואר בחינוך בלתי פורמלי – בישראל קיימות אינספור מסגרות של חינוך בלתי פורמלי, מקשת רחבה של סוגים וסגנונות. תואר בחינוך בלתי פורמלי (נקרא גם תואר בחינוך חברתי קהילתי) מכשיר סטודנטיות וסטודנטים המעוניינים לעסוק במסגרות חינוך בלתי פורמליות, לרוב כאלו המושתתות על בסיס ערכים של קהילתיות, ערכים הומניים ודמוקרטיים וכיוצ"ב. תואר מסוג זה מיועד לכל מי שמעוניין/ת לעסוק בעולם החינוך הבלתי פורמלי (גם אנשים ללא כל ניסיון קודם בתחום), אך מתאים במיוחד למי שמגיע עם רקע מסוים במסגרות שכאלו, למשל רקע בהדרכה במסגרות צבאיות או אזרחיות, ניהול צוותים וכד'. 

במסגרת תואר בחינוך בלתי פורמלי ניתן למצוא גם התמחויות עיקריות שונות, דוגמת התמחות במנהיגות וניהול בקהילה (המכין לקראת תעסוקה במסגרות קהילתיות) והתמחות בעבודה עם נוער בסיכון. כמובן שהן ניהול של מסגרות חינוך קהילתיות בלתי פורמליות והן עבודה עם נוער בסיכון הם תחומי עיסוק המצריכים ידע, כלים וניסיון ייחודיים, ואינם דומים לתעסוקה חינוכית "רגילה", דוגמת הוראה בבית ספר פורמלי של משרד החינוך.

שתי הדוגמאות הללו מצביעות על דרך אפקטיבית ואטרקטיבית ליצור קריירה מעניינת ויוצאת דופן בעולם החינוך, קריירה בלתי קונבנציונאלית אשר לא תביא אתכם ללמד מקצוע סטנדרטי בבית ספר "רגיל" אלא לעבוד במסגרות חינוך אחרות ופחות סטנדרטיות ולתרום לקהילה בדרכים ישירות ועמוקות יותר.

לפרטים אודות לימודי חינוך בלתי פורמלי: הכנסו לכאן

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים