שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » קריאה פומבית בליכוד לממשלה בסיוע רע"מ
לראשונה
זוהר קרא למפלגת הציונות הדתית לתמוך בממשלת מיעוט ימנית בהימנעות רע"מ והוא ציין כי "בשונה מהמשותפת, היא הסירה מסדר יומה את העניינים הלאומיים"
מנסור עבאס ומיקי זוהר | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר קרה הערב (שני) פומבית להקים ממשלה בסיוע רע"מ, מדובר באישור פומבי ראשון בליכוד לצעד אליו התחייבו לא ללכת במהלך מערכת החירות. ההודעה מטעם זוהר, שפורסמה כ"פוסט פנייה אישי למפלגת הציונות הדתית", יצאה זמן קצר לאחר ישיבה ממושכת של זוהר אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"עוד לא מאוחר, עדיין ניתן להקים ממשלת ימין", כתב זוהר, "חבריי ממפלגת הציונות הדתית, הערכים שלכם ראויים לשבח והם מוערכים בעיני. אני גאה לומר שפעלתי ועודני פועל בדיוק כמוכם בהמון נושאים חשובים למען ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. לשמחתי גם קידמנו יחד בשנים האחרונות דברים חשובים למען ההתיישבות ולמען חיזוק המורשת במדינתנו היהודית".

"יום אחד בלבד לפני פקיעת המנדט, אני מרגיש שחלה עליי החובה לקרוא לכם בקריאה אחרונה וחשובה זו: אל תפקירו את ארץ ישראל. כל בר דעת כבר הבין שההחלטה שלכם שלא לשבת בממשלת מיעוט ימנית יחד עם הליכוד, המפלגות החרדיות וימינה בהמנעות רע״מ, אינה מסייעת לארץ ישראל ולמדינת ישראל כלל וכלל, היא בעצם עושה בדיוק את ההפך".

"על אף הכוונות הטובות שלכם, הגיע הזמן שתפנימו: העמדה שלכם המבוססת על עיקרון שאין לתת לגיטימציה להקמת ממשלת ימין בסיוע מפלגה ערבית, היא עמדה שגויה שלא מועילה למטרות הימין בשום פרמטר".

"ההחלטה חסרת האחריות של גדעון סער למנוע מאיתנו ממשלת ימין אמיתית וחזקה, הביאה לכך שהשמאל מוכן ומזומן להקים ממשלה מסוכנת עם הרשימה המשותפת הכוללת את איימן עודה, אחמד טיבי ובל״ד. לצערנו, נוצר מכך המצב בו הלכה למעשה, ההתעקשות שלכם מובילה את ישראל לממשלה הזויה ומסוכנת שתהיה תלויה באנשים שחרטו על דגלם להרוס לנו את המדינה".

"אתם יודעים היטב שרע״מ נוקטת בגישה שונה לחלוטין מאיימן עודה, עופר כסיף, אחמד טיבי ולבל״ד בכך שהגדירה את עצמה כמפלגה ערבית הנוקטת בגישה פרגמטית שבוחרת להתמקד אך ורק בצרכי החברה הערבית בישראל (נושא חשוב ומבורך גם לפי דעתכם). אתם גם יודעים שהיא הסירה לחלוטין מסדר יומה את העניינים הלאומיים".

"אז למה אתם גורמים לכל מצביעי הימין להפסיד פעמיים? פעם אחת בכך שאנחנו מפסידים את האפשרות להמשיך ולהנהיג את ישראל בדרך בה כולנו מאמינים שמבוססת על עקרונות הימין. ובפעם השנייה בכך שנקבל ממשלת שמאל עם מירב מיכאלי כשרת הרווחה שתחנוק כל מוסד חיוני בהתיישבות לצד ניצן הורוביץ כשר החינוך שלא יסכים לתקצב ולו בשקל אחד את תלמידי יהודה ושומרון".

"אנחנו ברגע האמת, והגיע הזמן להפנים: ממשלת השמאל שעומדת לקום, תחריב את ההתיישבות, היא תפגע אנושות בארץ ישראל ותפגע בביטחון האזרחים תוך כדי ויתורים בלתי נסבלים כדי לשרוד בשלטון".

"לסיום אבקש לומר בכנות", מסר זוהר, "אף אחד אינו מסוגל להבטיח שהקמת ממשלת מיעוט ימנית תאריך ימים רבים, וברור לכולם שהדבר תלוי בהתנהלותה של רע״מ ובדרישות שיעלו מצידה במעלה הדרך, אך בכל הזמן שהממשלה הימנית הזו תחזיק מעמד, זה מה שיקרה בפועל".

"בע״ה תהיה פה ממשלת ימין ולא ממשלת שמאל. בע״ה נוכל להמשיך לשמור יחד על ההתיישבות. בע״ה נוכל לשמור על ביטחון ישראל ועל עתיד ילדנו. בע״ה נפעל יחד למען ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. אל תחמיצו את ההזדמנות, זה עלול להיזכר לכם לדיראון עולם", דברי זוהר.

ב'כאן חדשות' דווח כי יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, נועד היום בלשכתו בחשאי עם סגן השר יואב קיש מהליכוד, אחד מהמקורבים לנתניהו. בימים האחרונים העבירו בליכוד מסרים לרע"ם כי הם מעוניינים להביא מחר להצבעה ממשלת ימין צרה, שתקום בהימנעות רע"ם. במפלגתו של עבאס אומרים כי שאלת ההשתתפות האקטיבית או הימנעות אינה רלוונטית כרגע.

יו"ר רע"מ מנסור עבאס פרסם הערב (שני) גינוי רפה, אך חריג, לפיגוע אתמול בצומת תפוח: "זו עמדתי בערבית ובעברית, ויהיה ברור לכולם היום ובכל יום, ולאורך כל הדרך", הסביר את הגינוי בתגובה לסערה בציבור הערבי.

"יש מי שמנסה לעורר מהומה על הצהרתי האחרונה לאחת מכלי התקשורת. לכן, אני מצרף את ההצהרה שלי במדויק: "כמי שניסח חזון רע״מ, חזון של שלום וביטחון הדדי, שותפות וסובלנות בין העמים, אני מתנגד חד משמעית לכל פגיעה בחפים מפשע וקורא לשמור על חיי אדם ולתת תקוה שאפשר לחיות ביחד בשלום". ואם עמדתי ומה שאני מאמין בו אינם ברורים דיו, אחזור ואדגיש".

"ראשית: אני אדם מאמין בסובלנות, בשלום ובדרכי שלום כאמצעים להשגת פתרונות מדיניים ולהתמודד עם משברים וסוגיות טעונות , ואינני מאמין בשום דרך אחרת . כבר דחיתי את כל מעשה של אלימות ופגיעה בחפים משפע ואני עדיין דוחה אותם ובכל דרך, לא רק עכשיו, אלא גם לפני שהכרתי את הכנסת.
סובלנות ושלום בין אנשים ועמים הם דרכי, ומאז ותמיד אני פועל לפייס בין אנשים בכל דרך חוקית ללא מריבות וללא מלחמות גם בתוך החברה הערבית. זו הייתה הדרך שלי ולכן קיבלתי על עצמי את האחריות לפתרון בעיית האלימות בחברה הערבית, ועד היום אני מאמין בצורך להוקיע כל מעשה אלימות בקרב בני אדם".

"שנית: כבר שנים ואני מוכר כאדם עם עקרונות וערכים אלו, ואינני מחפש לגיטימציה מאיש, ולא מחפש אישור או הסכמה מכל אדם שהוא, ערבי או יהודי".

"שלישית: לעולם לא אהיה פופוליסט, לא אפשרתי ולא אאפשר למישהו להשתמש בשמי לצורך הפופוליזם שלו , ולא אהיה חלק מהשיח הפופוליסטי הגזעני הקורא לפילוג והדרה ושנאה, ואמשיך להחזיק בדעות שלי ולהיאבק על האני מאמין שלי, לא אשנה את דרכי ולא את תפישת עולמי".

"מה שאני כותב כאן זה מה שהאמנתי בו מאז ותמיד, ואני מבקש מכולם לשנן, לשמור ולגזור את דבריי, כי זו תהיה התשובה הקבועה שלי, ולא משנה איך ישתנו הימים והנסיבות", דברי עבאס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים