שיתוף
תגובות
חדשות » קיץ 2022: החם ביותר שתועד באירופה
משבר האקלים
בשירות האקלים האירופי פרסמו נתונים שמעידים עד כמה חם היה הקיץ האירופי. השנה נשבר שיא שנקבע בשנה שעברה, עם עליה של כחצי מעלה מעל הממוצע
גל חום באירופה | צילום: freepik

ממדדים שנמדדו באירופה בקיץ האחרון עולה כי הטמפרטורות מיוני ועד אוגוסט 2022 היו גבוהות ב-1.34 מעלות צלזיוס מהממוצע ההיסטורי המבוסס על השנים  1991-2020, בעוד שאוגוסט עצמו היה גבוה ב-1.72 מעלות.

המציאות של נתונים אלה משקפת את התחזית של הסכם פריז, ואת הדאגה למשבר האקלים הפוקד את כדור הארץ. כזכור, בהסכם פריז שנחתם ב-2015 התחייבו מדינות העולם להגביל את התחממות כדור הארץ בלפחות 2 מעלות בהשוואה לטמפרטורות שלפני המהפכה התעשייתית.

בקיץ האחרון סבלה אירופה מגלי חום ושיאי טמפרטורה שנשברו שוב ושוב. כך נמדדו 40 מעלות צלזיוס בבריטניה לראשונה בהיסטוריה, כמו גם צרפת, ספרד, פורטוגל ועוד. בשירות  ניטור האטמוספרה של קופרניקוס אמרו בחודש שעבר ששנת 2022 הייתה שנת שיא בכמות השרפות שפרצו במדינות אירופה. השריפות גרמו לנזק רב לטבע והביאו הביאו לרמות הגבוהות ביותר של זיהום פחמן שרפות מאז החלו למדוד פרמטר זה  ב-2003.

בנוסף, גם באיחוד האירופי חשפו בחודש שעבר, שהבצורת הנוכחית באירופה היא החמורה ביותר ב-500 השנים האחרונות. כאשר מתוכן כ-47 אחוזים מהיבשת נמצאים באזהרות בצורת, ו-17 אחוזים נוספים נמצאים בהתראה לבצורת. 

פרייה ואמבורג, מדענית בכירה בשירות קופרניקוס מזהירה כי "סדרה אינטנסיבית של גלי חום ברחבי אירופה, יחד עם תנאים יבשים יוצאי דופן, הובילו לקיץ קיצוני עם שיאי טמפרטורה, בצורת ופעילות שריפות בחלקים רבים של אירופה, המשפיעים על החברה והטבע בדרכים שונות. הנתונים מראים שלא רק היו לנו טמפרטורות שיא באוגוסט לאירופה אלא גם לקיץ, כאשר השיא הקודם הוא בן שנה אחת בלבד, משנת 20221 . כשמסתכלים על כדור הארץ כולו, אוגוסט 2022 היה החם ביותר מבחינה מצרפית גם כן. הטמפרטורה הממוצעת הייתה גבוהה ב-0.3 מעלות צלזיוס מהממוצע של 1991-2020 לחודש" 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים