שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "קיים מלאי רק עבור סבב החיסונים הנוכחי"
משרד הבריאות
מנכ"ל משרד הבריאות הדגיש כי אין בישראל כעת מחסור בחיסונים, אך לדבריו יש להיערך לתרחישים כמו התפתחות זנים נוספים או צורך עתידי במנה שלישית
חיסון לקורונה | צילום: Kunal Mahto, שאטרסטוק

במשרד הבריאות הבריאות שבו והבהירו היום (שלישי) את החשיבות באישור החוזים עם חברות החיסונים, שמתעכב בעקבות אי כינוס הממשלה: "בעקבות דיווחים כוזבים על כמויות החיסונים שיש בישראל, אנחנו מבקשים להבהיר, תוך שמירה על הסכמי הסודיות של ישראל עם חברות החיסונים, שבישראל קיים מלאי רק עבור סבב החיסונים הנוכחי".

"קיים צורך חשוב ברכש מיליוני חיסונים נוספים כדי להתכונן לתרחישים שונים כמו מנת דחף, חיסון ילדים מעל גיל 12 (לאחר שהמחקרים וה FDA יאשרו זאת), וכן מתן אפשרות לחיסונים עמידים לווריאנטים שעשויים להגיע".

"בזכות החיסונים ישראל הראשונה לצאת ממשבר הקורונה. בזכות הרכש שאנחנו מבקשים לעשות ישראל תמשיך להיות המדינה המוגנת בעולם מקורונה. אין להקל ראש באחת הרכישות החשובות שמדינה יכולה לעשות בעת הזאת", לשון הודעת משרד הבריאות.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי התראיין היום (שלישי) לאולפן ynet והתייחס בין היתר לכמויות החיסונים בישראל – שההצעה לרכישאמר הבוקר בראיון ל'ווינט' כי לפי שעה יש מספיק מנות חיסון בארץ עבור השלמת שתי מנות למי שנדרש לכך, אך טען כי יש צורך להיערך לרכישת מנות נוספות עבור תרחישים כמו התפתחות זנים חדשים או צורך במתן מנות שלישיות למשל בעתיד.

"אני לא יודע על מה הם רבים ואני לא עוסק בזה. בתום עבודה מאומצת, יחד עם משרדים נוספים בממשלה, הבאנו לממשלה את המלצתנו לרכש החיסונים. אנחנו צריכים לרכוש חיסונים מעתה לשנת 2022, מניח שגם ל-2023. כל העולם נמצא במרוץ 'חימוש' על מנת לקנות חיסונים שמיוצרים בחסר. רק לאחרונה שמענו שאירופה מנסה להגביל ייצוא חיסונים למדינות אחרות, גם שמה של ישראל נשמע. לכן אנחנו רוצים לקנות חיסונים לשנים הבאות, בעיקר לשנה הקרובה".

"אנחנו צריכים חיסון לכ-9 מיליון אזרחים כי אנחנו מניחים שיהיה חיסון גם לילדים. וגם, אם יהיה צורך לייצר חיסונים חדשים נגד הווריאציות, גם אלה יהיו בנמצא. לכן עסקנו במו"מ עם מספר חברות וזה מה שביקשנו מהממשלה לאשר".

"אני לא אנקוב במספרים משום שאלה דברים שנמצאים תחת הסכם סודיות מסחרי עם החברות שסיפקו לנו את החיסונים, אבל כרגע יש לנו מספיק מנות כדי לחסן את הלא מחוסנים וגם את החולים שהחלימו מהמחלה בחיסון אחד. אנחנו עוסקים בשלב זה ברצון לחתום ולייבא בפריסה שנתית חיסונים לגל הבא של החיסונים, שאנחנו לא יודעים מתי הוא יהיה. בעולם לא יודעים עדיין אם החיסונים יינתנו כל חצי שנה, כל שנה, אם יהיו אלה שתי מנות חיסון או שחברות תייצרנה חיסון שיינתן פעם אחת".

"אני מתרחק לחלוטין מהפוליטיקה, ואנחנו במשרד הבריאות מביאים את הדברים לאחר ניתוחים מקצועיים. גם כעת, כחלק מהסכם שצריך להיחתם, קיבלנו מעט חיסונים ואנחנו נמצאים במצב שבו ביקשנו תקציב על מנת לחתום ולהקדים חלק ממדינות העולם – שכולן נדחקות בתור כדי לקבל חיסונים בבוא הזמן, גם בשנה הבאה. אנחנו לא רוצים להיות אחרונים".

לוי הוסיף כי "עוד במחצית שנת 2020 נהגנו באותה דרך, כשהמגפה עדיין הייתה בהתחלה. בגל הראשון הבנו שנצטרך להתחסן, ועוד לא היו חיסונים כשירים או מאושרים, וגם אז – בלחצים של משרד הבריאות, שר הבריאות, הממשלה, רה"מ, אושר רכש חיסונים. רכשנו וזאת הסיבה שקיבלנו את החיסונים גם מספיק מוקדם. הדרך שבה חגגנו את פסח האחרון עם המשפחות – זו תוצאה של התהליכים האלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים