שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » קוריאה הצפונית: המנהיג הציג בפני שר ההגנה הרוסי את ארסנל הטילים הגרעיניים שלו
70 שנה למלחמת קוריאה
קוריאה הצפונית מארחת משלחות מרוסיה וסין לרגל חגיגות 70 שנה לסיום המלחמה | שויגו העביר לקים מסר מפוטין על הצטיידות בנשק צפון קוריאני למלחמה באוקראינה
מל"טים תוקפים חדשים שהציג קים לשויגו | צילום: התקשורת הצפון קוריאנית

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הציג היום (חמישי) בפני שר ההגנה הרוסי את ארסנל הטילים והנשק של ארצו, כחלק מהידוק היחסים בין שתי המדינות. שויגו ומשלחת מסין, בהובלת בכיר במפלגה הקומוניסטית, הגיעו השבוע לפיונגיאנג לקראת חגיגות יום השנה ה-70 לסיום מלחמת קוריאה, שאותו מציין המשטר כ"יום הניצחון".

שר ההגנה הרוסי שויגו בביקור בקוריאה הצפונית | צילום: התקשורת הצפון קוריאנית

הטילים הגרעיניים שהציג הרודן הצפון קוריאני לשר ההגנה הרוסי, פותחו תוך הפרה בוטה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, שהתקבלו בעבר בתמיכתן של רוסיה וסין. ואולם, בשנים האחרונות הן מנעו ניסיונות להטיל סנקציות נוספות על פיונגיאנג על רקע המשבר המחריף בין המערב למזרח.

עוד מבחזית החדשות

שויגו הוא שר ההגנה הראשון של רוסיה המבקר בקוריאה הצפונית מאז נפילת ברית המועצות, ומפגן התמיכה של מוסקבה ובייג'ינג בפיונגיאנג הוא סימן נוסף לחידוש הברית ביניהן מתקופת המלחמה הקרה.

על פי התקשורת הרשמית בקוריאה הצפונית, שויגו העביר לקים מכתב מהנשיא ולדימיר פוטין, שעמו החליף כמה איגרות מאז תחילת המלחמה באוקראינה. קוריאה הצפונית היא בין המדינות הבודדות בעולם שתומכת בפלישה הרוסית, ולפי ארצות הברית היא אף שלחה פגזים וטילים למוסקבה, למרות ששתי המדינות הכחישו זאת. קים הודה לפוטין על שליחת המשלחת בהובלת שויגו, ואמר כי ביקורו מעמיק את היחסים "האסטרטגיים והמסורתיים" בין שתי המדינות.

סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית דיווחה כי "קים הביע את עמדותיו על סוגיות משותפות במאבק לשמירה על הריבונות, הפיתוח והאינטרסים של שתי המדינות מפני הפרקטיקות השרירותיות של האימפריאליסטים וכדי לממש את הצדק והשלום הבינלאומיים". "הוא חזר על אמונתו כי הצבא והעם הרוסי ירשמו הצלחות גדולות במאבק לבניית מדינה חזקה".

עוד מבחזית החדשות

סוכנות הידיעות הרשמית לא התייחסה מפורשות למלחמה באוקראינה, אך שר ההגנה של קוריאה הצפונית, קאנג סון נאם, אמר כי פיונגיאנג תומכת לחלוטין ב"מאבק למען הצדק" שמנהלת רוסיה ובהגנה על ריבונותה. הוא הבטיח כי שתי המדינות יחזקו את היחסים הצבאיים ביניהן נגד "אויב משותף".

בתמונות שפרסמה התקשורת הרשמית במדינה נראה קים מציג לאורחיו כמה מהטילים הבליסטיים של ארצו, ובתמונה אחרת הוצג לפי הערכות של מומחים מל"ט חדש. מומחים אמרו כי הסקירה שקיבל שויגו מעידה על הסכמתה של רוסיה לתכנית הגרעין של קוריאה הצפונית, שבעבר הייתה נמנעת מלהציג את יכולותיה הגרעיניות בפני נציגים מרוסיה ומסין.

על פי התקשורת הרשמית בקוריאה הצפונית, קים נועד גם עם לי הונגז'ונג, חבר הפוליטביורו הסיני, שהעביר לו מכתב משליט סין שי ג'ינפינג. קים אמר כי המשלחת בהובלת לי הפגינה את מחויבותו של שי להעניק חשיבות רבה ליחסים בין בייג'ינג לפיונגיאנג.

בתמונות נוספות שפרסמה התקשורת המקומית נראה קים צופה במופע צבעוני, לצדם של שויגו ולי, כשברקע הופיעה סיסמה ששימשה את צבא סין במהלך מלחמת קוריאה שהבטיחה "להתנגד לתוקפנים האמריקנים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים