שיתוף
תגובות
כללי » "קורא לראשי המפלגות לשים סוף לחרמות"
לוין בהשבעה
יו"ר הכנסת: "חסרונותיה של הדמוקרטיה רבים, אך היא טובה משלטון של פקידי ציבור, או משלטון השופט, המתערב בחוסר סמכות בחקיקה ובפרט בחוקי היסוד"
לוין נשבע אימונים | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר הכנסת, ח"כ מריב לוין נשא דברים בישיבת הפתיחה של הכנסת ה-24. לוין התייחס בדבריו לתוצאות הבחירות ואמר: "אזרחי ישראל אמרו את דברם. הקולות נספרו והמושבים בכנסת חולקו. לכאורה תם, אך ספק רב אם נשלם. ארבע מערכות בחירות בתוך כשנתיים. מעבר לנזק שיש בכך לתפקודה השוטף של המדינה בכל התחומים, טמונה בכך גם סכנה גדולה לאובדן אמון הציבור במערכות השלטון, ובשיטה הדמוקרטית עצמה".

"חסרונותיה של הדמוקרטיה רבים, ובהם גם הקושי להגיע להסכמה שתאפשר כהונה ארוכה ויציבה של מוסדות השלטון הנבחרים. אך הדמוקרטיה היתה, ועודנה, טובה בהרבה מכל שיטה אחרת".

"היא טובה משלטון טוטליטרי של גנרלים, הרומסים בכח הזרוע את רצון העם. היא טובה משלטון של פקידי ציבור, המשתמשים בכחם כדי להשפיע על זהות הדרג הנבחר ולסכל את מדיניותו. היא טובה משלטון השופט, המתערב בחוסר סמכות בחקיקה ובפרט בחוקי היסוד. על הכנסת לעמוד על משמר מעמדה. על משמר הדמוקרטיה".

"חוסר היציבות שאנו עדים לו מעצים זאת אף יותר. דווקא משום כך, האחריות המוטלת עלינו להשיב את היציבות ולהקים ממשלה, היא גדולה במיוחד. ישראל זקוקה לממשלה, ישראל זקוקה לממשלה יציבה".

יו"ר הכנסת התייחס להחלטתו של הנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "אני קורא לכל ראשי המפלגות ולכל חברי הכנסת לשים סוף לחרמות ולפסילות האישיות. להניח את המשקעים האישיים בצד, ולהקים ממשלה יציבה הנשענת על רוב פרלמנטרי מוצק. זה אפשרי, אם רק יהיה רצון טוב. ראוי שנזכור כי למרות המחלוקות, גם בכנסת היוצאת, הכנסת העשרים ושלוש, היו רגעים לא מעטים של עשייה משותפת".

יו"ר הכנסת פנה לחברי הכנסת וביקש מהם לנהוג באחריות ובאופן מכובד: "קיבלנו מידי אזרחי ישראל את ההזדמנות להגשים את חלום הדורות. החלום לזכות לפרלמנט עצמאי במדינה יהודית. החלום לקיים פרלמנט אשר החלטותיו מתקבלות בדרך שיוויונית, על ידי נציגיהם הנבחרים של כלל אזרחי המדינה".

"אבל, המנדט שקיבלנו, אין פירושו שהכל מותר. ההיפך הוא הנכון. אני קורא ואף מפציר בכל אחת ואחד מאיתנו לנהוג באחריות ובאופן מכובד. להשמיע כל עמדה וכל ביקורת בנחישות, וללא מורא, אך בשפה ראויה ובדרך מכבדת האחד כלפי השני, וכלפי כל אדם באשר הוא. הרוב המוחלט של חברי הכנסת מוכיחים מדי כהונה שהדבר אפשרי, וכי דברי חכמים, אכן בנחת נשמעים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים