שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » קופים תמורת חובות: סרי לנקה חייבת כ-7 מיליארד דולר לסין
על פי דיווחים, ממשלת סרי לנקה שוקלת אפשרות להעביר לסין מאה אלף קופי מקוק הכיפה, שקיימים רק במדינה זו, תמורת החוב הענק לסין
קוף מקוק | צילום: ויקיפדיה

סרי לנקה שוקלת להעביר לסין 100 אלף קופי מקוק הכיפה, כתשלום עבור החובות העצומים של הממשלה לסין, במסגרת מיזם החגורה והדרך הסיני. ארגונים למען בעלי חיים הביעו חשש שהקופים יגיעו למעבדות ולא לגני החיות.

ממשלת סין נתנה לסרי לנקה הלוואה לצורך הקמת נמל המבנטוטה בדרום המדינה. הנמל נועד להוות חלק ממיזם החגורה והדרך, הפרויקט השאפתני שמוביל נשיא סין שי ג'ינפינג לפיתוח דרכי סחר חדשות לאירופה, לאסיה ולאפריקה. אולם המשבר הכלכלי במדינת האי אילץ אותה לפשוט רגל והממשלה לא מסוגלת להחזיר לסין את החובות, שמגיעים לכדי 7 מיליארד דולר.

עוד מבחזית החדשות

על פי הדיווחים בסרי לנקה, הממשלה בוחנת אפשרות להעביר לסין מאה אלף קופי מקוק הכיפה, זן שקיים רק בסרילנקה, כחלק מהניסיון לפתור את משבר החוב. בדיווחים נמסר כי משלחת סינית ביקשה את הקופים האלה באופן ספציפי והתחייבו שהם יוחזקו בגני חיות.

דובר הממשלה, שר התחבורה בנדולה גונאוורדנה, אישר שמשרד החקלאות הקים ועדה שתבחן את ההצעה. "לא מדובר בדיון עם ממשלת סין, אלא עם החברה הסינית".

עוד מבחזית החדשות

הגידול באוכלוסיית קופי מקוק הכיפה עורר את זעמם של החקלאים, והעברתם לסין עשויה להקל על הבעיה. אולם פעילים למען בעלי חיים הביעו חשש שהקופים הייחודיים לא ישרדו, מאחר ובסין קיימים בסך הכול 18 גני חיות וכל אחד מהם יצטרך להחזיק כ־5,000 קופים.

ארגוני שימור העריכו כי רבים מהקופים יועברו לניסויים במעבדות. "קופי מקוק, שהאיכויות שלהם דומות לאלה של בני אדם, נחשבים פופולריים במיוחד במתקנים לניסויים רפואיים בארה"ב ובאירופה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים