שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קופ"ח כללית מכרה את החמץ אצל הרב הראשי לישראל
כשר לפסח
רבה של כללית הרב מנחם לפקיבקר ערך את מכירת החמץ של כללית אצל הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו | "בפעילותה החשובה למען כשרות הפסח מעניקה כללית מענה הלכתי"
הרב מנחם לפקיבקר אצל הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו | צילום: דוברות

כמידי שנה לקראת חג הפסח, ערכה כללית את מכירת החמץ הנמצא בכל מרפאות כללית ברחבי הארץ, בבתי החולים ובחברות הבריאות המסונפות לכללית, אצל הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו. את כללית ייצג בטקס המכירה רבה של כללית הרב מנחם לפקיבקר שמכהן כסמכות ההלכתית של ארגון הבריאות הגדול בישראל.

בישיבת הנהלה שהתקיימה לקראת החג הקרב ובא, העניק מנכ"ל כללית מר אלי כהן ייפוי כוח מיוחד לרב מנחם לפקיבקר והעניק לו את הסמכות לייצג את ארגון הבריאות כללית במכירת החמץ.

בטקס המכירה השתתפו משלחת של רבני כללית ביניהם הרב צבי הרשקוביץ סגן מנהל מחלקת דת וכשרות והרב שלמה קוסובסקי מפקח ארצי. הרבנים דנו  באתגרים ההלכתיים של כללית בפסח, ועל הפעילות של כללית לשמירה על כל גדרי ההלכה בבתי החולים, במרכזים הרפואיים ובמרפאות בפסח ובכל השנה. רבני כללית שיתפו את הרב הראשי בעבודת השטח המורכבת שנעשתה על מדריך התרופות הכשרות לחג הפסח המטרה לספק מענה מותאם לציבור שומרי הכשרות.

מכירת החמץ שנעשתה על פי הכללים המחמירים ביותר, כוללת את ארבעה עשר בתי החולים של כללית, את המרכזים הרפואיים ומאות המרפאות הפרוסות בכל רחבי הארץ. מכירת חמץ עבור זכיינים פרטיים של מרכזי הקניות והמסעדות שנמצאים בתוך מתחמים של המרכזים הרפואיים בכללית תערך כמידי שנה אצל רבני העיר בני ברק, הרב שבח צבי רוזנבלט והרב יצחק אייזיק לנדא. 

כחלק ממאמציה של מחלקת הכשרות בכללית לספק מענה שלם לטובת ציבור שומרי התורה והמצוות, תיערך כמידי שנה מכירת חמץ נוספת  של חברות התרופות, היצרנים ומשווקי התרופות בישראל אצל הרב הגאון הרב יצחק זילברשטיין שליט"א. כך שכלל הציבור במדינת ישראל יוכל לרכוש תכשירים  לאחר חג הפסח ללא חשש של חמץ שעבר עליו הפסח  

במהלך הפגישה אמר הרב דוד לאו, רבה הראשי של ישראל: "משנה לשנה מהדרת כללית יותר ויותר בשירות עבור הציבור ובפעילותה החשובה למען כשרות הפסח מעניקה כללית מענה הלכתי לא רק למבוטחיה אלא לכלל ציבור שומר התורה והמצוות בישראל".

בהמשך שיבח הרב הראשי לישראל רבי דוד לאו את פעילות רבנות כללית והתמיכה שהיא מקבלת מהנהלת כללית למהלכי הכשרות בהובלתם ואמר כי "המצה היא מאכל הרפואה, ועל כן אנחנו מתפללים ומברכים את כל עם ישראל שלא יזדקקו לשירותי רפואה בנסיבות כואבות, אך זוהי ברכה ובשורה מרגיעה למטופלים ובני משפחותיהם שנאלצים לשהות בחג במרכזים רפואיים אשר ניתן לאכול גם בבתי החולים ללא חשש חמץ" סיים הרב הראשי. 

רבה של כללית הרב מנחם לפקיבקר הודה לרב לאו על התמיכה לאורך כל השנה במענים הלכתיים מורכבים. לדבריו: "כללית עושה מאמצים כבירים להנגשת השירותים לשומרי תורה ומצוות. גם בכל הנוגע לכשרות בפסח כללית מובילה צעד אחד לפני כולם ביוזמות ובהקפדה על דרישות ההלכה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים