שיתוף
תגובות
חדשות » קבלת פנים לסמוטריץ': המרצים באוניברסיטאות מאיימים לשבות
שר האוצר סמוטריץ' רק נכנס למשרד האוצר ומאבקי השכר כבר החלו | הסגל הבכיר באוניברסיטאות הציבוריות הכריז על סכסוך עבודה ומאיים בשביתה
יו"ר עוצמה יהודית בצלאל סמוטריץ' | צילום: דוד וייל

ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות הציבוריות הודיעו אתמול (שני) על סכסוך עבודה. אם לא יהיה שינוי, הסכסוך יכנס לתוקפו בעוד כשבועיים והוא יכלול את האוניברסיטה העברית, בן גוריון, בר אילן, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת תל אביב, הטכניון ומכון ויצמן. המוחים על תנאי העסקתם הם חברי הסגל האקדמי הבכיר, שלטענתם הסכם השכר איתם פג ב-2019, ומאז לא קיבלו העלאה ושכרם אף נשחק לאור ההתייקרויות במשק.

פרופסור ענת זעירא, יושבת ראש המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות טוענת כי "מאז שהסתיים ההסכם אנו מנסים לקדם משא ומתן לחתימה על הסכם עבודה חדש, אבל לוועד ראשי האוניברסיטאות יש זמן והעניין לא דחוף מבחינתם, וכך גם במשרד האוצר. כאשר מתקיימות פגישות נראה שמדובר בפגישות סרק, ולא במטרה להגיע לפתרונות אמיתיים".

עוד מבחזית החדשות

ביחס לאפשרות השביתה אומרת פרופ' זעירא כי "נמנענו מנקיטה בצעדים ארגוניים מתוך רצון טוב, אבל ההתנהלות לא הותירה בידינו ברירה. בהמשך, ובכפוף להתקדמות במשא ומתן על הסכם חדש, נשקול לנקוט בצעדים ארגוניים שיחריפו בהדרגה".

שכרם של חברי הסגל הבכיר באוניברסיטאות ובמכללות הוא אחיד לכל תחומי המחקר והלימוד. השכר נקבע במסגרת הסכם קיבוצי והוא מפוקח על ידי האוצר. במילים אחרות, אוניברסיטה שרוצה להעלות את שכרו של מרצה כזה או אחר, לפי תחום או תפוקה, נתקלת בקושי. במסגרת הסכם השכר האוצר צפוי לדרוש מהאוניברסיטאות גמישות במתן שכר, על מנת שיוכלו למשוך אליהן מרצים בסכומים תחרותיים יותר, דרישה שהאוניברסיטאות צפויות להתנגד לה.

הסגל האקדמי הבכיר הוא בעצם הראשון בשרשרת של ארגוני עובדים שהמתינו עד לממשלה יציבה על מנת לפתוח את הסכמי השכר שלהם, שתוקפן פג בתקופת הבחירות החוזרות ונשנות. דרישות השכר מוערכות בכ-40 מיליארד שקלים, וזו תהיה אחת ההתמודדויות הראשונות של שר האוצר הנכנס בצלאל סמוטריץ'.

משרד האוצר אמרו בתגובה כי "צר לנו שהמועצה המתאמת של ארגוני הסגל הבכיר באוניברסיטאות פונה לכיוון של צעדים ארגוניים במקום המשך הידברות עניינית. לגופו של עניין, מסגרת העלות של ההסכם תיקבע במסגרת המו"מ, לאור קביעת סדרי העדיפויות של הממשלה הנכנסת בעניין מדיניות השכר במגזר הציבורי. נוסף על כך, ההסכם הקרוב לא יכלול תוספות שכר בלבד אלא גם שינויים נוספים אשר נדרשים לטובת מערכת ההשכלה בגבוהה בישראל. משרד האוצר ימשיך לפעול, יחד עם ות"ת והנהלות המוסדות, לטובת קידום המחקר, ההוראה והחדשנות במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים