שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » צרפת גינתה את גירוש המחבל לשטחה: "מנוגד לחוק הישראלי"
בהודעת משרד החוץ הצרפתי נאמר כי "מאז מעצרו נקטה צרפת בכל האמצעים על מנת להבטיח כי יכובדו זכויותיו של מר סלאח חמורי ושיוכל לנהל חיים נורמליים בירושלים"
סלאח חמורי | צילום: פייסבוק

הבוקר (ראשון) גינה משרד החוץ הצרפתי את גירושו של המחבל סלאח חמורי מישראל. לדברי הצרפתים "ההחלטה מנוגדת לחוק של הרשויות הישראליות". עוד טענו הצרפתים כי "מאז מעצרו האחרון, נקטה צרפת בכל הצעדים, לרבות בקרב הדרגים המדיניים הגבוהים ביותר, כדי להבטיח כי זכויותיו של חמורי יכובדו כי דרכי הערעור פתוחות בפניו, וכי יוכל לנהל חיים נורמליים בירושלים, העיר שבה נולד, מתגורר ומבקש לחיות".

"צרפת גם נקטה צעדים רבים מול הרשויות הישראליות, על מנת להביע בצורה הברורה ביותר את התנגדותה לגירוש זה של פלסטיני תושב מזרח ירושלים, שהינו שטח כבוש לפי אמנת ג'נבה הרביעית. משרד החוץ ולענייני אירופה הצרפתי, הקונסוליות הכלליות של צרפת בירושלים ובתל אביב, וכן שגרירות צרפת בישראל עשו כל מאמץ להעניק לו את כל הסיוע האפשרי בעת הביקורים הקונסולריים הרבים. משרד החוץ ולענייני אירופה הצרפתי נמצא בקשר רציף עם משפחתו של חמורי".

עוד מבחזית החדשות

שרת הפנים היוצאת, איילת שקד, הודיעה הבוקר, על גירושו של חמורי לצרפת, לאחר שנשללה ממנו התושבות בישראל בעקבות מעורבותו בפעילות טרור. חמורי נחשב לפעיל ב"חזית העממית", שהסית ותכנן פיגועים בעצמו ועבור הארגון כנגד אזרחים ודמויות בולטות בישראל, ביניהן הרב עובדיה יוסף. חמורי נעצר מספר פעמים במעצר מנהלי לאור מעורבותו המתמשכת בארגון הטרור.

חמורי, נולד במזרח ירושלים בשנת 1985 ונושא באזרחות צרפתית, עקב כך הוא יגורש לצרפת. בגין כוונתו להתנקש בחיי הרב עובדיה יוסף, נגזרו עליו שבע שנות מאסר, והוא שוחרר לפני תום תקופת המאסר כחלק מעסקת שליט. לאחר שחרורו מהכלא המשיך חמורי לפעול נגד ישראל והגיע לצמרת הארגון. בפעם האחרונה נעצר חמורי במרץ האחרון ועד לימים אלו.

החלטת הגירוש לצרפת נבעה מהעובדה שחמורי נושא אזרחות צרפתית. בעת מעצרו ב-2009, ביקש נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי מראש הממשלה באותו זמן, בנימין נתניהו, שישחרר את חמורי, בתקווה שהשחרור יתפרש כמחווה של רצון טוב שיוכל לקדם את שחרורו של גלעד שליט שהחזיק גם הוא באזרחות צרפתית. למרות זאת נתניהו דחה את בקשתו.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אין דרך להסביר את התנהלות של הצפרתיים אלא באנטישניות קלאסית עצם זה ששהותו בירושלים הכבושה כביכול היווה סכנה לתושבי מערב ירושלים ולכל יהודי באשר הוא לא מעניין אותם העיקר הזכויות שלו לגור בעיר מולדתו אם כאלו ידידים אין אנו צריכים שונאים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים