שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "צריך להפוך את החברה הערבית לחלק מאיתנו"
גנץ שובר שמאלה
בנאום לזכרו של יצחק רבין אמר שר הביטחון גנץ: "צריך לחבר את החברה הערבית, להפוך אותה לחלק מאיתנו, לספק את כל צרכיה. ולטפל בראש ובראשונה בבעיית האלימות שבה"
גנץ בנאום בכנס לזכרו של רבין | צילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, נאם הערב (א') בטקס לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל, במלאות 26 שנים להירצחו.

את הנאום פתח גנץ בתיאור שאיפותיו ומורשתו של רבין: "עבור רבים, מורשת רבין היא שמירה על הביטחון, וחתירה לשלום בבית ובחוץ. כך גם עבורי. על קיר לשכתי בכנסת תלויות שתי תמונות – באחת שלושה חיילים, ובשניה שתי יונים ובפיהן עלה של זית. החיילים מייצגים את הצורך של ישראל להישאר המדינה החזקה במזרח התיכון – לשם כך נלחם ופעל רבין במשך כל חייו. ומנגד היונים – יונה אחת מסמלת את הצו המוסרי להושיט יד לשלום אף לאויבים המרים ביותר, כפי שעשה יצחק רבין, כפי שעשה כמנהיג, והשנייה את הצורך בשלום בתוכנו, מה שראה כמשימת חייו בכהונתו שנגדעה".

גנץ המשיך בציטוט מכתביו של רבין: "'בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה של הקצנה והחרפה ביחסים שבין אדם לחברו, פחות מדי דאגה לזולת…', כתב רבין ז״ל באיגרת, חודשים לפני שנרצח. 'מה עלה לנו? עם ישראל לדורותיו היה ידוע בכל קצווי-ארץ כמי שהיחיד בו פותח שעריו וליבו. העזרה ההדדית הייתה תמיד מסימני ההיכר שלנו. נאמר: ׳ישראל ערבים זה לזה׳. במידה מסוימת, אין זה כך היום, ואם אגזים גם אומר: במקום שנהיה כולנו ׳אדם לאדם׳, מתקיימת בלא מעטים מאיתנו ׳אדם לאדם – זאב׳״.

"ביום הזה, חשוב לזכור ולהזכיר את הבסיס הזה לקיומה של החברה – עזרה וערבות הדדית, דאגה לזולת, אחריות קולקטיבית.
להקפיד על ״אדם לאדם״. לחזק את הרעות. לא רק בין לוחמים – כי אם בין אזרחים, בין יריבים פוליטיים, בינינו כולנו – הישראלים. לוודא שאנו דואגים לפיוס בין חלקי העם, לאחדותו ולהתקרבות והיכרות בין שבטיו".

את הנאום סיים גנץ באמירה שנויה במחלוקת שמעוררת זעם בשורות הימין: "מכובדיי, רבין, שצמח מהשדה הביטחוני, זיהה כמנהיג לאומי לא רק את אתגרי הביטחון שמסביב, אלא גם את הצורך להושיט יד חזקה ובוטחת לאזרחי המדינה הערבים. הוא השקיע סכומי עתק בשיפור התשתיות והחינוך בחברה הערבית, לא רק ככורח פוליטי אלא כחובה מוסרית, בהבנה שזוהי טובת המדינה שכה אהב. החובה המוסרית הזו מקבלת גם בימינו משנה תוקף, כשאנו רואים את מגפת האלימות. עלינו מוטלת המשימה לחבר את החברה הערבית, להפוך אותה לחלק מאיתנו, לספק את כל צרכיה. לטפל בראש ובראשונה בבעיית האלימות, מתוך שותפות אמיתית ודואגת. להמשיך את התהליכים שהחל רבין, למען כינון מדינה שעל אף שאין בה דעה אחידה, יש בה מכנה משותף ושוויון אזרחי מלא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים