שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » צעד חסר תקדים: המפכ"ל לא הופיע בטקס הענקת דרגות
לאחר מחטף המינויים
על רקע החלטת בר-לב לחתום על קידום הקצינים למרות דרישתו של בן גביר להקפאת המינויים | שבתאי ביקש לדחות את הטקס קבלת הדרגות בר לב סירב
קובי שבתאי ועמר בר לב | צילום: דוברות המשטרה

הסערה בצמרת המשטרה לא יורדת מסדר היום. הצהרים נרשם עימות נוסף בעקבות היעדרותו החריגה של המפכ"ל מטקס הענקת הדרגות. שבתאי הסביר את היעדרותו בכך שהוא מוזמן לבדיקה רפואית, אך קצינים בכירים בצמרת המשטרה שמעורים בפרטים אמרו כי המפכ"ל לא הגיע "מכיוון שהוא חש שמשתמשים במשטרה ככלי ניגוח ואין בכוונתו לקחת חלק בזה". יש לציין כי מדובר בצעד חסר תקדים, מאחר והמפכ"ל נוכח בכל הטקסים הללו והוא זה שמעניק את הדרגות. 

העימות בין המפכ"ל לבין השר לביטחון הפנים היוצא עמר בר לב, הוא על רקע דרישתו של השר המיועד בן גביר מהמפכ"ל  להקפיא מינויים של שני קצינים בכירים. למרות הדרישה החליט השר לביטחון פנים היוצא עמר בר לב לחתום בכל זאת על קידומם, וסירב לדחות את טקס קבלת הדרגות לבקשת שבתאי.

עוד מבחזית החדשות

החלטה זו הובילה אתמול לשיחה קשה בין המפכ"ל ללשכת השר. שבתאי ביקש שוב בשיחה לדחות את טקס קבלת הדרגות, וזאת עד לתגובתה של היועצת המשפטית לממשלה על דרישת בן גביר להקפאת המינויים. גורמים בצמרת המשטרה אמרו כי "המפכ"ל ביקש מהשר אתמול לדחות את הטקס. בר לב התייעץ ואמר שבכל זאת יעניק את הדרגות. המפכ"ל זעם על זה".

גורמים בכירים במשטרה טוענים כי בשיחה בין המפכ"ל לבר לב אמר שבתאי "אני לא מבין איפה הבעיה לדחות לפחות עד להחלטת היועמ"שית שתאשר אם הדבר תקין". בכירים נוספים טענו כי "ברגע שיש שר חדש שנכנס בעוד כמה ימים למשרד, היה אפשר לחכות ולבצע את הליך המינויים. יש כאן כיפופי ידיים ומאבקי כוח בין בר לב לבן גביר. המפכ"ל לא ייקח בזה חלק".

מלשכת בר לב נמסר אתמול כי השר חתם על כל המינויים והדרגות שביקשה המשטרה ובהם שני המינויים מעוררי המחלוקת בין המפכ"ל לבן גביר, מינוי ניצב משנה ברק מרדכי לתפקיד מרחב איו"ש במג"ב והעלאתו לדרגת תת ניצב, ומינוי עוזר המפכ"ל למפקד מרחב לכיש. 

מלשכת בר לב נמסר בתגובה כי "השר בר לב מאשר מינוי קצינים רק לאחר שמשטרת ישראל מעבירה זאת לאישורו. לא פעם מינוי בכיר אחד מחייב את המשטרה לבצע סבב מינויים כדי למלא את התפקיד שהתפנה, וכן הלאה. סבב כזה החל ברגע שהיועמ"שית אישרה את מינויו של סגן מפקד מחוז צפון שוקי תחאוכה לתפקיד מפקד מחוז צפון לאחר שמפקד מחוז צפון הקודם שמעון לביא הודיע ביוזמתו על סיום תפקידו. מינויים אלו הם חלק ממחזור החיים של המשטרה, ואי אפשר לעצור אותו מאחר ומדובר בשרשרת תפקידים שמתפנים, וחובה למנותם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים