שיתוף
תגובות
חדשות » צ'ילה מתנצלת: לאחר סירובו של הנשיא לקבל את כתב האמנה של השגריר
תקרית לא דיפלומטית
לאחר הסערה בעקבות סירוב נשיא צ'ילה לקבל את כתב האמנה של שגריר ישראל, שרת החוץ פעלה להרגעת הרוחות – והתקשרה להתנצל
תגיות:
מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז | צילום: ממשלת הודו

שרת החוץ בפועל של צ'ילה, חימנה פואנטס טוריחו התקשרה אמש (מוצ"ש) למנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז כדי להתנצל על כך שהשגריר המיועד של ישראל לצ'ילה, גיל ארציאלי, לא הורשה להגיש את כתב ההאמנה שלו ביום חמישי האחרון, כפי שנקבע מראש. היא הודיעה כי השגריר מוזמן להגיש את כתב האמנה לנשיא ב-.30/9

שרת החוץ הדגישה כי הקשרים עם ישראל חשובים לצ'ילה והיא מצרה על התקרית. המנכ"ל הגיב לשרת החוץ אומר שהוא מברך אותה על כך שהתקשרה להתנצל, שכן מדובר בתקרית חמורה, שעלולה הייתה להסב נזק חמור ליחסים בין ישראל לצ'ילה. עוד הוסיף אושפיז  כי מי שמבקש לשחק תפקיד בקידום שלום והידברות בין המדינות, כפי שפרסמה העיתונות הצ'יליאנית, אינו יכול באותו זמן להחרים את ישראל. 

התקרית הדיפלומטית בין ישראל לצ'ילה החלה בעקבות הודעתה של שרת החוץ של צ'ילה, אנטוניה אוררג'ולה, לשגריר ישראל החדש גיל ארציאלי בשבוע שעבר,  כי נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ' מבקש לדחות את  הגשת כתב האמנה של השגריר הישראלי עקב פעילות כוחות צה"ל בג'נין.  משרד החוץ בארץ זימן בתגובה, את שגריר צ'ילה חורחה קרבחאל ל"שיחת נזיפה", אך שיחה זו בוטלה בעקבות התנצלותה של שרת החוץ בפועל למנהל"ל משרד החוץ. 

יש לציין כי נשיא צ'ילה בוריץ', ידוע בעמדותיו הפרו פלסטיניות ובתמיכתו בתנועת BDS. וכבר בשנת 2011 הכירה צ'ילה ברשות הפלסטינית כמדינה. על פי הערכות בצ'ילה חיים כחצי מיליון פלסטינים המהווים את הריכוז הגדול ביותר מחוץ למדינות ערב. 

לפני כשלוש נים שלחה הקהילה היהודית לנשיא צנצנת דבר לראש השנה, והוא בתגובה כתב בחשבון הטוויטר שלו "אני מעריך את המחווה, אבל מעדיף שהם יבקשו מישראל לשחרר שטח פלסטיני שנכבש בניגוד לחוק". 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים