שיתוף
תגובות
חדשות » צו השעה: נתניהו וגנץ הכריזו על הקמת ממשלת חירום לאומית, תחנת הכוח בעזה הושבתה
חרבות ברזל - עדכונים שוטפים
תקיפות צה״ל ברצועה נמשכות ללא הרף | תחנת הכוח בעזה הושבתה לחלוטין | 6 נפצעו קל במטח כבד לאשקלון | משרד הפנים: לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות ב-3 חודשים
פגיעה ישירה ברכב באשקלון | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ, הודיעו רשמית על הקמת ממשלת חירום וקבינט ניהול מלחמה. בקבינט ישבו נתניהו, גלנט וגנץ. חה"כ איזנקוט והשר דרמר ישתתפו כמשקיפים. מטעם המחנה הממלכתי יתווספו 5 שרים ללא תיק לקבינט המדיני-ביטחוני לתקופת המלחמה: גנץ, סער, איזנקוט ושני שרים נוספים. עוד הודיעו השניים כי יישמר מקום בקבינט ניהול המלחמה ליאיר לפיד אם יחליט להצטרף.

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר בפיקוד הדרום ושוחח עם אנשי מילואים. "התחלנו לפני 4 ימים. אירוע מאוד קשה, פיגוע מאוד אכזרי, לא אנושי, חייתי. כבר כמה ימים אנחנו תוקפים בעזה קשה מאוד, כל מקום שאנחנו יודעים שיש בו פעילי חמאס, מנהיגי חמאס, גם אם יש מגבלות – תוקפים", אמר להם.

עוד מבחזית החדשות

לדבריו, על אף ההפתעה, "צה"ל עובד נכון, הוא עושה את הדברים מדויק, אבל מאוד-מאוד חזק – עם הפנים קדימה. אני מעריך את ההירתמות של כל אנשי המילואים, גם של הסדירים, אבל אתם באים מהבית. אנחנו, כדי להכות בחמאס, צריכים את הניסיון שלכם. תמשיכו לעשות עבודה טובה".

שר החוץ של בריטניה, ג'יימס קלברלי, הגיע לביקור הזדהות בישראל. במקביל, הפרלמנט הגרמני ערך דקת דומייה לזכר לפחות 1,200 קורבנות ישראלים שנרצחו ונפלו מתחילת הלחימה בשבת בבוקר.

הנפילות באשקלון: מנכ"ל מד"א אלי בין לחדשות 12: "פועלים ב-6 זירות שונות – שתי פגיעות במבנים, ופגיעה ישירה ברכב. בשלב הנוכחי מפנים שני נפגעים במצב קל לבית החולים, תוך כדי ממשיכים בסריקות לאיתור נפגעים".

פגיעה ישירה בבית באשקלון | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

משרד הבריאות הפלסטיני בעזה עדכן את מניין ההרוגים מתקיפות צה"ל מתחילת הלחימה ל-1,055. בנוסף, 5,184 תושבי הרצועה נפצעו.

בישראל מאשרים כי תחנת הכוח בעזה הושבתה לחלוטין – ואין יותר חשמל ברצועה כלל, לאחר החלטת ישראל לנתק את רצועת עזה מחשמל ומים.

משרד החינוך הודיע כי לא יתקיימו לימודים עד יום ראשון, 15 באוקטובר. לאחר מכן, ישובו כלל התלמידים ללמידה מרחוק. בתום הערכת מצב נוספת שהתקיימה הבוקר בחדר המצב של משרד החינוך, בראשותו של שר החינוך יואב קיש ומ"מ מנכ"ל המשרד, מאיר שמעוני, נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ' וחברי הנהלת משרד החינוך, השר קיש הודיע על החלטתו, לפיה כלל מסגרות החינוך (בתי הספר וגני הילדים) יעברו למתכונת של למידה סדירה ורציפה, באמצעות מערכי שיעור המותאמים הן לאפשרות של למידה מרחוק והן לאפשרות של למידה פיזית בבתי הספר. הלמידה תתמקד בראש ובראשונה בהיבטים רגשיים וחברתיים כדי לחזק את החוסן, ובתכני לימוד המותאמים למצב.

משרד הפנים מבקש לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות, שהיו אמורות להתקיים בסוף החודש, בשלושה חודשים בעקבות הלחימה בדרום ובצפון. המשרד פרסם תזכיר חוק לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות והמועצות האזוריות "על רקע מצב המלחמה בו מצויה מדינת ישראל, והקשיים בקיום מערכת בחירות במהלך התקופה האמורה, מוצע לדחות את מועד הבחירות בכשלושה חודשים".

מנהיג חמאס בחו"ל חאלד משעל יצא בקריאה "לעולם החופשי", לסיוע הומניטרי לרצועה. לאחר מתקפת הפתע האכזרית על ישראל, משעל, בכיר הארגון, טען כי עזה "צריכה תמיכה מול התוקפנות הציונית".

לפחות שלושה מחבלי חמאס מטופלים בבתי חולים בישראל יחד עם פצועים ישראלים באותן מחלקות. כך נודע ל-ynet. בכירים בבתי החולים מספרים שנאלצו לקלוט אותם, באין ברירה, והפצירו במשרד הבריאות לקחת את המחבלים הפצועים הבאים למתקן צבאי סגור.

עוד מבחזית החדשות

לנוכח ביטול רוב הטיסות לישראל של רוב חברות התעופה הזרות מאז יום שבת, עשרות אלפי ישראלים, בהם לוחמים במילואים שגויסו בצו 8, עדיין תקועים בחו"ל ולא מצליחים למצוא טיסות לארץ. גם חברות ישראליות נאלצות לצמצם טיסות, הן בגלל גיוס של טייסים והן בגלל שהן תלויות בחברות זרות שמפעילות עבורן טיסות, ואינן מוכנות לטוס לארץ כרגע. אתמול נחתו בנתב"ג 380 טיסות בינלאומיות בלבד.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן תקף את ישראל בעקבות פעולותיה ברצועת עזה וטען: "היא לא מתנהגת כמו מדינה". לדבריו, "אסור לישראל לשכוח שאם היא תפעל כארגון ולא כמדינה, בסופו של דבר יתייחסו אליה ככזו". עוד קודם לכן סגן שר החינוך הטורקי הגיב על ציוץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתגאה בתקיפות, וכתב לו: "יום אחד הם ירו גם בך. אתה תתפגר".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים