שיתוף
תגובות
חדשות » צוותי מד"א טיפלו במאות בני אדם במהלך צום תשעה באב
צום תשעה באב
במד"א מטפלים מדי שנה במקרים רבים בצום תשעה באב, אשר התקיים בצל מבצע עלות השחר, גם השנה נערכו כוחות מד"א וטיפלו במי שסבלו מחולשה, עילפון וסחרחורות
תגיות:
אמבולנס מגן דוד אדום. אילוסטרציה | צילום: Lerner Vadim, שאטרסטוק

צום תשעה באב עתיד להסתיים הערב בשעה 20:00, ועד כה (18:45) טיפלו החובשים והפראמדיקים של מד"א במאות בני אדם שנזקקו לסיוע רפואי במהלך הצום, בהם 156 בני אדם שסבלו מחולשה וסחרחורות ו-57 שהתעלפו.

כבכל שנה פרסמו במד"א הנחיות לציבור הצמים ועמדו בהערכות מיוחדת ברחבי הארץ. במקביל, חובשים ופראמדיקים של מד"א באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועים, וכלי רכב ייעודיים נוספים של מד"א, אבטחו רפואית את המתפללים הרבים שהגיעו לרחבת הכותל המערבי בירושלים.

בין ההנחיות שהמליץ ארגון מד"א – להימנע ככל הניתן מפעילות ספורטיבית ומחשיפה ממושכת לשמש וכן יש לשתות כמויות גדולות של מים ולהימצא במקומות מוצלים וקרירים. במקביל ולנוכח המצב הביטחוני – הדגישו בארגון כי יש להיות ערניים לאזעקות צבע אדום ולהישמע להנחיות פיקוד העורף.

מומלץ לשבור את הצום בשתיית משקה, מלווה בפרוסת עוגה או שתי פרוסות לחם עם ממרח. לאחר כשעה, ניתן לאכול ארוחת ערב קלה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מדי שנה, מעניקים צוותי מד"א טיפול מהיר ומקצועי לנפגעים ולחשים ברע במהלך צום ט' באב. אני מברך על כך שלא נרשמו מקרים חריגים, מה שמצביע על תשומת הלב שניתנה ע"י הצמים להנחיות מד"א ושאר הגורמים. במגן דוד אדום שבים ומזכירים כי בכל צורך רפואי ובמיוחד בימים מתוחים אלה יש להזעיק את צוותי מד"א דרך טלפון החירום 101, או באמצעות יישומון מד"א שלי, באמצעותו יכולים החובשים והפראמדיקים לאתר את מיקומכם המדויק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים