שיתוף
תגובות
חדשות » צבי יחזקאלי על מבצע מגן וחץ: "הכאבנו להם, אבל זה לא ישנה את המציאות"
הפרשן לענייני ערבים התייחס בראיון למבצע מגן וחץ ואמר "הייתה פה איזה הסכמה בשתיקה בין ישראל לחמאס, שעזרה לחמאס לשבת בצד, אתה תשלם על זה"
הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי | צילום: חדשות 13

אתמול תם מבצע מגן וחץ בעזה, לאחר יותר מאלף שיגורים מעזה לכיוון יישובי העוטף, דרום הארץ, השפלה והמרכז, וחיסול של שישה בכירים בג'יהאד האסלמי.

הפרשן לענייני ערבים, צבי יחזקאלי, התראיין הבוקר ל-103FM והתייחס למבצע: "קודם כל באירוע הטקטי הזה ידה של ישראל על העליונה. זה מבצע מוצלח זה מבצע משמעותי, זה מבצע שעבר בסדר ונוהל מעולה, אבל לא עשית הרבה כיוון שהכנסת את הג'יהאד האיסלמי ופגעת לו מתחת לחגורה שהרסת לו את הבתים של הבכירים, הכאבת לו יפה אבל זה לא משנה את המציאות ברצועת עזה. זה העניין, אתה לא משנה את המציאות כי התכתשת עם ארגון קטן, כשהארגון מעליו, הגדול יותר שחותר להשמיד אותך, שמייצא את כל תרבות הג'יהאד הזו מרצועת עזה עדיין קיים ויש שיאמרו שעשית איתו סוג של עסקה. אבל הייתה פה איזה הסכמה בשתיקה בין ישראל לחמאס, שעזרה לחמאס לשבת בצד, אתה תשלם על זה".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר יחזקאלי כי: "אם יגיע הרגע שחמאס שיפץ את רצועת עזה ובנה ולא משנה מה עשה, יגיע הרגע שהוא יצטרך לבחור ביישות מדינתית, כך קוראים לזה בצבא, אם להמשיך בג'יהאד או להיות רצועה כזו שיש לה איזה קבלן משנה שמתכתש עם ישראל, אני טוען שאם זה יגיע ליחיא סנוואר, הוא וכל החבורה הזאת מנהיגי החמאס מכחישים את הקיום שלנו והם תמיד יבחרו בג'יהאד על פני שיפור חיי עמם, נקודה. ויגיע הרגע הזה, עכשיו הם לא נכנסים כי בשבילם קטן הסבב הזה, הם יכנסו לסבב ואתה תראה הרבה דברים אחרים כמו נפח אש וכל מיני דברים שהם מכינים, לא נטרלת בכך את חמאס, קנית שקט",.

יחזקאלי הדגיש כי "זה לא סוד שאנחנו 15 שנה במציאות הזאת ברצועת עזה רואים אותם מתעצמים בכל פעם שיש שקט, השקט הזה שיבוא עכשיו זה שקט שבו הם מתחמשים וכמו שאתם יודעים הג'יהאד הכי יעיל הוא הג'יהאד השקט. הסבבים הללו יכולים בעליונות צבאית ישראלית וגם מול חמאס אבל אתה לא פתרת את הבעיה – יש לך שם יישות שבעיקר מייצאת תרבות של ג'יהאד ליהודה ושומרון ואת זה אתה לא עוצר".

"זה לא ארגון קיקיוני, זה ארגון ג'יהאדיסטי. אין לי בעיה להתפאר השאלה מה יהיה ביום למחרת. בסדר, סבבה, ניצחון מזהיר, אין לי בעיה. אבל אמרתי את זה בעניין של ששת הימים, אשר היווה נקודת מפנה אסטרטגית. זה סיפור בזיגזג אבל אתם חייבים להבין שיש מומנטום פה, כאן אין לנו מומנטום ברצועת עזה ומה תעשה? תעשה. למה התרגלנו? עשית את הטעות הנוראית לצאת מרצועת עזה ולחשוב שחמאס יחזור לגבולות הפסקת האש. סיבה ותוצאה זה בעולם שלך, בעולם שלהם יש דבר אחד – הג'יהאד. אתה מתעסק עם אנשים שלא רוצים את הקיום שלך, אנחנו לא לגיטימיים מבחינתם ולכן הטילים ימשיכו. אם הייתה יכולת היו יורים עלינו גם מג'נין".

בהמשך, התייחס חזקאלי לסיכולים הממוקדים ואמר כי "אין מה לעשות זה הסיפור ואני חושב שיותר מזה, כל השכונה מסתכלת, תסתכלו מה נסראללה קולט מהמבצע הזה, מה הוא קולט? שיש לנו אמנם יכולת אבל אנחנו לא נהפוך שולחן. יש לנו אויבים יותר גדולים מרצועת עזה וזה איראן וזה נסראללה, השאלה איך נתמודד איתם עם הכלים שלנו היום ואנחנו סוג של בעיה אם אנחנו לא מפנימים את האויבים שלנו, ואני חושב שזה גם שאין התקפות באיראן וזה שסעודיה מתקרבת לאיראן זאת בעיה גדולה מבחינת ישראל ובסופו של דבר הכול יידפק על דלתינו".

לסיכום אמר יחזקאלי: "יש צד שבו אתה מנוהל ואפילו מורתע בידי חמאס אנחנו חברה דמוקרטית שהערך שלה הוא שקט, יעילות, כלכלה, קדמה והם חברה לא דמוקרטית, ארגונים לא דמוקרטיים שחיי אדם לא מעניינים אותם, אותם לא עניין איפה הטילים יפלו, בכירי הרשות הפלסטינית אלה אנשים שאיך אומר יחיא סנאוור "יאכל לך את הכבד", זה מה שהוא אמר שהוא יעשה כשיפגוש חייל ישראלי. החברה האלה מרתיעים אותך אבל זה העסק שיש לך עם האנשים האלה וברגע שאתה חברה דמוקרטית אתה מורתע אבל זאת לא הרתעה מה שאתה יכול לעשות להם אין מה לעשות אתה חייב לטפל ולנהל את זה. המפלצת הזאת שגדלה ברצועת עזה גדלה בגלל ההבנה שלך שהחבר'ה האלה הם פיטבולים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אין כל סיבה להמשיך ולעשות סגר על עזה, כפי שלא עשינו סגר על מצרים וסוריה. עזה היא מנת אויב פלסטינית, הנשלטת ע"י החמאס. לכן אני מציע: על הממשלה להכריז כי היא מאפשרת כניסה חופשית לעזה ללא כל הגבלה. לאחר תקופה שנקבע, למשל, 3-6 חודשים, תפסיק ישראל לספק לתושבי עזה, חשמל, דלק, אוכל, תעסוקה וכל סיוע אחר. ממשלת החמאס בעזה צריכה לדאוג לאספקה מייד עם תום התקופה הזו, ופתיחת עזה ליבוא חופשי. כן יובהר לתושבי עזה ולממשלתה- החמאס, כי כל פגיעה בריבונות ישראל ובתושביה, תתקל ביד קשה, ועלולה לגרום למלחמה כוללת בין ישראל לבין מדינת עזה. כן יובהר כי כל תושבי עזה החוששים מלהיפגע, אין להם כל מניעה מצד ישראל מלעזוב את עזה למקומות בטוחים יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים