שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פריצת דרך במו"מ הקואליציוני: זוהי הממשלה המסתמנת
הרכבת הממשלה
לאחר שדרעי הביע את הסכמתו לוותר על משרד האוצר, התקדמות משמעותית במו"מ | כל הפרטים על חלוקת התיקים הצפויה והרכב הממשלה העתידית
בצלאל סמוטריץ' | צילום: מפלגת הציונות הדתית

לאחר מספר ימים של נתק עם הציונות הדתית, יו״ר הליכוד בנימין נתניהו נפגש פעמיים עם ח״כ בצלאל סמוטריץ' – ובשיחה השנייה גם נכח יו"ר ש"ס ח״כ אריה דרעי. כזכור, לאורך המו"מ הקואליציוני, הפלונטר המרכזי היה ללא ספק התעקשותה של ש"ס על קבלת תיק האוצר, או לפחות תיק בכיר יותר משתקבל הציונות הדתית, שמונה כדבריהם רק 7 מנדטים, מול 11 שלהם. למרות זאת, אמש, העביר דרעי מסר כי בתמורה לפיצוי הולם הוא יסכים לוותר על התפקיד. במסברת חבילת הפיצוי שהכין צוות המו"מ של הליכוד, הוצע לו את תפקיד שר הפנים פלוס משרד נוסף, ככה"נ משרד התחבורה. זאת לצד משרדי הדתות, התפוצות, הרווחה והפריפריה שיינתנו למפלגתו. דרעי ישמש, כמ"כ, בתפקיד ממלא מקום ראש הממשלה.


סמוטריץ' מנגד, יקבל את משרד האוצר מקוצץ סמכויות. בנוסף, מפלגתו תקבל את תיק העלייה והקליטה לאורית סטרוק, ואופיר סופר ישמש כסגן שר במשרד הביטחון שיהיה אמון על תחום ההתיישבות.


ביהדות התורה לא התלהבו מהרעיון, ואמרו כי ידרשו את תיק הדתות. לדבריהם, אם מפתח השרים לסיעה משתנה אצל דרעי, גם הם רוצים לקבל תפקידים ע"פ המפתח החדש. זאת מלבד תיק הבינוי והשיכון, המיועד לח"כ יצחק גולדקנופף. ח״כ מאיר פרוש עשוי לכהן כסגן שר במעמד שר לענייני ירושלים. דגל התורה לא צפויה לקחת תפקידי שרים, ע"פ החלטת ההנהגה הרוחנית של המפלגה.


בעוצמה יהודית זעמו גם כן, בעקבות כוונת הליכוד להעניק לש"ס את תיק הפריפריה, הנגב והגליל. ח״כ איתמר בן גביר אמר בישיבת סיעת עוצמה יהודית אמש, כי מדובר בהפרה של הבטחה שניתנה למפלגתו באשר לקבלת תיק הנגב והגליל. לדבריו, התיק נדרש על מנת לדאוג לסדר בנגב ולהשליט משילות.

עוד מבחזית החדשות


הליכוד מעוניין לתת להם כתחליף את תיק החקלאות ותיק מורשת, זאת מלבד המשרד לביטחון פנים שיועד לבן גביר מראשית המו"מ. בתפקידי שרים נוספים ישמשו, ככל הנראה, חברי הכנסת יצחק וסרלאוף ועמיחי אליהו. גורמים בעוצמה יהודית אומרים בתגובה: "מצחיק שבליכוד עושים משא ומתן עם עצמם, או שיש להם תוכניות אחרות או שיתכבדו וייאפשרו לבן גביר לטפל בנגב ובגליל. מול האוצר לסמוטריץ׳ או הפנים והתחבורה לדרעי, אין מציאות שבן גביר ונציגיו לא ייקבלו גם נגב וגליל וגם את תיק ירושלים – זו הא'גנדה של עוצמה יהודית"

הליכוד יקבל כרגיל, את כל יתר השאריות. וע"פ המסתמן גם את שניים משלושת התיקים המרכזיים. אם הכל יסתדר כשורה, נראה שח״כ יואב גלנט הוא שר הביטחון הבא, על תפקיד שר החוץ מתנהל קרב בין שגריר ארה״ב לשעבר רון דרמר וח״כ אמיר אוחנה. ח״כ יריב לוין, ככה"נ, יכהן כשר המשפטים. שר החינוך עשוי להיות ח״כ אלי כהן. ח״כ מיקי זוהר מעוניין בתיק התרבות, ח״כ שלמה קרעי עשוי להיות שר הכלכלה. משרדים נוספים שצפויים להישאר הליכוד הם התקשורת, הגנת הסביבה, האנרגיה והמודיעין. עדיין לא ברור איזה תפקיד, אם בכלל, יקבל יו"ר סייעת נעם, אבי מעוז, שרץ ברשימת הציונות הדתית-עוצמה יהודית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים