שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פרופסורים במכתב בעד הרפורמה: "חיונית"
כתגובת נגד להפגנות המחאה נגד הרפורמה המשפטית, קראו 120 פרופסורים להמשיך לקדם אותה: "אהרן ברק הפר את האיזון בין הרשויות בישראל | בין החותמים: חתן פרס ישראל"
שר המשפטים יריב לוין | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

120 פרופסורים מאוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים ברחבי הארץ חתמו הבוקר (חמישי) על מכתב תמיכה שמעודד את הרפורמה במערכת המשפט. העצומה מגיעה כתגובת נגד להפגנות המחאה של מתנגדי הרפורמה. לטענת המארגנים מדובר ב"רשימה ראשונית בלבד ובקרוב יצטרפו אנשי אקדמיה נוספים שיביעו תמיכה במהלך שמקדמת הממשלה".

בין החותמים על העצומה ניתן למצוא את חתן פרס ישראל פרופסור ישראל אומן, פרופסור טליה איינהורן, רקטור אוניברסיטת בר אילן פרופ' אמנון אלבק, רקטור אוניברסיטת בר-אילן לשעבר פרופ' יוסי ישורון, פיזיקאים, מתמטיקאים ופרופסורים למדעי המחשב, וכן נציגים מאוניברסיטאות תל אביב, העברית, הטכניון ומכון ויצמן.

עוד מבחזית החדשות

במכתבם כותבים הפרופסורים "רפורמה מקיפה במערכת המשפט היא חיונית עקב המהפכה החוקתית שהוביל פרופ' אהרן ברק אשר הפרה את האיזון בין הרשויות בישראל". לדבריהם "הפרת האיזון בין הרשויות והעצמת כוחו של בית המשפט נעשו באמצעות כלים מגוונים: ביקורת שיפוטית על חקיקה ראשית ובפרט הרחבתה אף לחוקי יסוד, הרחבה של זכות העמידה, הרחבה של דוקטרינת השפיטות, הרחבת השימוש בעילת הסבירות, שימוש בפרשנות תכליתית אובייקטיבית, והעצמה מרובה של סמכויות היועמ"שים. כל אלו הצטברו לכלל הפרה יתירה של האיזון האמור".

עוד ציינו הכותבים כי "הליכי החקיקה בישראל נותנים מרחב גדול לדיון, לדיוק ולשכנוע. המקום המתבקש לדיון בפרטי הרפורמה הוא כנסת ישראל ויש לקיים בה דיונים ענייניים בין תומכי הרפורמה ומתנגדיה כמקובל". בסיום העצומה טענו החותמים כי יש לבצע את הרפורמה מתוך הידברות: "ככל שניתן, טוב לקיים הידברות ולחתור להסכמות רחבות אך אסור לפגוע בתהליך החיוני של תיקון מערכת המשפט, שבשנים האחרונות הסיגה באופן מופרז מאוד את גבול הרשויות האחרות".

עוד מבחזית החדשות

לאחרונה הודיעה האוניברסיטה העברית לסגל המרצים שהיא אוסרת את השימוש במערכת הדיוור הפנימית כדי להפיץ מסרים נגד הרפורמה המשפטית. הפרופסורים שחתמו על המכתב בעד הרפורמה טוענים כי עד כה נשמע רק קולם של האקדמאים המתנגדים לה, והם מבקשים לשנות את המשוואה. בשבועות האחרונים עלה קמפיין שלטי חוצות ובו קריאה ליריב לוין ושמחה רוטמן "להמשיך לקדם את הרפורמה בהתאם לרצון הבוחרים".

מוקדם יותר השבוע הושחתו מספר שלטים כאלה במקומות שונים ברחבי הארץ. ברלה קרומבי, מי שעומד מאחורי הקמפיין אמר בתגובה: "השמאל הנאור בעיני עצמו ממשיך להתנהג באלימות נגד כל תמיכה בשינוי מערכת המשפט ותיקון מערכת המשפט הישראלית. מה שאנחנו רואים בימים האחרונים זו עליית מדרגה של אלימות, אנחנו מקבלים עשרות תעודים ועדויות של אזרחים מכל רחבי הארץ על השחתה של השלטים. אנחנו לא נרים ידיים, ובכל מקום שהשחיתו שלטים של תמיכה ברפורמה, נעלה עם שלטים חדשים וגם נוסיף עוד מאות שלטי תמיכה בנקודות נוספות ובמקומות נוספים".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. הפורעים המוסתים ע"י המפסידים בבחירות, מספרם פחות מ8.000 ולא "מאות אלפים".
    כבר יש טענות שבגלל הרפורמה המשפטית, קרינת השמש נחלשה.
    חובה להמשיך ברפורמה.

  2. ביבי, רוטמן, לוין, יש לכם גב להמשך הרפורמה מכל קצוות העם אין לעצור, עד סיום הרפורמה, לא צריך לפחד מהשמאל, כל המפגינים אלה רובם אנשי מרץ שלאעברו את אחוז החסימה, שלא תפול רוחכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים