שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "פצצה מתקתקת": לפחות 8 פעילי הג'יהאד האיסלמי חוסלו בג'נין
תיעוד
בפעולת צה"ל בלב מחנה הפליטים ג׳נין חוסלו לפחות 8 מחבלים, רובם פעילי הג׳יהאד האסלאמי | במערכת הביטחון נערכים להסלמה | אבו מאזן הכריז על 3 ימי אבל
פעילות כוחות הביטחון בג'נין | צילום: דובר צה״ל

בעקבות מידע מודיעיני מדויק שהתקבל במערכת הביטחון על חוליה של 3 מחבלים שנמצאת בדירת מסתור, נכנסו היום (חמישי) כוחות הביטחון למחנה הפליטים ג׳נין. במקום התפתחו חילופי אש כבדים לאור יום, שבהם חוסלו לפחות 8 מחבלים, רובם פעילים של הג׳יהאד האסלאמי. לאור האירועים הרשות הפלסטינית הכריזה שתקיים צעדת תגובה בשעה 17:30.

פעילות הכוחות במחנה הפליטים ג'נין הבוקר | צילום: דובר צה״ל

עוד מבחזית החדשות

עד כה ידוע על 10 הרוגים פלסטינים בעימותים. היעד המרכזי היה בכיר הג׳יהאד האסלאמי במחנה הפליטים ג׳נין שנחשב לזרוע מרכזית, מחמוד חואשין, בן 26. עוד נהרגו עז א-דין צלחאת, שוטר במנגנונים הפלסטינים, צאא'ב עצאם מחמוד זריקי, בן 24, מעתצם אבו אל-חסן, עבדאללה אל-ע׳ול, חמודי א-שקי, מעתצם אבו אל-חסן, נור ע׳נים ומחמד ע׳נים.

הפלסטינים טענו כי במהלך הפעילות נהרגה פלסטינית כבת 60 שאינה קשורה לחמושים, מאג'דה אבו עביד. במערכת הביטחון בודקים את נסיבות האירוע.

פעילות הכוחות במחנה הפליטים ג'נין הבוקר | צילום: דובר צה״ל

מקור בכיר אמר לאתר החדשות הפלסטיני דוניא אל-וטן כי מצרים, קטאר והאו"ם מקיימים שיחות עם ישראל והרשות הפלסטינית כדי להשיב את הרגיעה אחרי אירועי ג'נין. המקור קרא למתווכים "לעצור את מעשי הטבח נגד הפלסטינים״ והוסיף כי האו"ם ומצרים מקיימים שיחות עם הפלגים ברצועת עזה כדי למנוע הסלמה, בעיקר לאחר שהפלגים הזהירו כי הם "לא יעמדו בחיבוק ידיים, והתגובה תהיה כואבת".

אבו מאזן כינס את ההנהגה הפלסטינית לישיבת חירום, בעקבות המצב הביטחוני, והכריז על 3 ימי אבל ועל הורדת הדגל לחצי התורן. מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף חוסיין א-שיח׳ הודיע כי בעקבות כך “ההנהגה הפלסטינית תכריז הערב על שורה של החלטות ודרכי פעולה".

גם במדינות ערב הגיבו לאירוע. משרד החוץ הקטרי טען כי ישראל נושאת באחריות על מעגל האלימות שיווצר עם ההסלמה השיטתית הזו נגד העם הפלסטיני. מצרים גינתה את הפעילות של כוחות הביטחון בג׳נין וטענה כי היא "מאיימת על הוצאת המצב משליטה", תוך שהזהירה "מההשלכות המסוכנות על הביטחון ועל היציבות באזור".

עוד מבחזית החדשות

בשעה זו סוערות הרוחות ברחבי יהודה ושומרון, ומג׳נין בצפון עד חברון בדרום מקיימים שביתה כללית, צעדות זעם ועצרות הזדהות עם תושבי מחנה הפליטים ג׳נין. ברקע נשמעות הצהרות של בכירים בחמאס ובג׳האד האסלאמי וקיים חשש שהאירוע יזלוג לעזה ויתפתח לירי רקטות והסלמה של ממש.

מדובר צה״ל נמסר: ״לפני זמן קצר סיים ראש המטה הכללי, רב אלוף הרצי הלוי, הערכת מצב מבצעית בהשתתפות ר׳ אמ״ץ, ר' אמ"ן, מפקד פיקוד המרכז, המתפ״ש, נציגי השב״כ ומפקדים נוספים. בהערכת המצב הוצג סיכום ראשוני של פעילות הכוחות הבוקר בג׳נין, לסיכול חוליית טרור שעסקה בקידום מידי של פיגועים כלפי אזרחים וכוחות הביטחון. הרמטכ״ל הנחה על הגברת המוכנות והמשך פעילות הסיכול ככל שתידרש״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים