שיתוף
תגובות
חדשות » פסגה נשיאותית: הרצוג וביידן נפגשו בחדר הסגלגל
ביידן הבטיח ש"איראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני" והרצוג השיב "יש לנו אויבים שלפעמים טועים לחשוב שהעובדה שיש לנו מחלוקת מנפצת את הקשר בינינו"
נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפגישה בבית הלבן | צילום: Chris Kleponis

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש בשעה זו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן. פגישתם מתקיימת בחדר הסגלגל. עם הגעתו לבית הלבן, התקבל הנשיא הרצוג בידי ראש הפרוטוקול האמריקאי, רופוס גיפורד. הרצוג חתם בספר האורחים הרשמי בחדר רוזוולט ולאחר מכן התקבל על ידי הנשיא ביידן בחדר הסגלגל שם מסרו השניים הצהרות לכלי התקשורת הרבים שסיקרו את הפגישה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אמר לנשיא הרצוג: ״ובכן, אדוני הנשיא, ברוך שובך לוושינגטון, ברוך שובך לבית הלבן. היינו יחד בישראל ויש לנו הרבה על מה לדבר, אתה יודע שאהבתי לישראל היא עמוקה וארוכת ימים, וכפי שאמרתי אם לא הייתה ישראל היינו צריכים להמציא אותה. 75 שנים- קשה להאמין. זוהי ידידות שבלתי ניתנת לשבירה, ויחד אנו בונים אינטגרציה במזרח התיכון וזו עבודה קשה, יש לנו הרבה מה לעשות אבל חלה התקדמות. אנו מארגנים את הכנס הגדול ביותר של ערבים וישראלים, אנו הקמנו את הגבול הימי בין ישראל ללבנון, פתחנו שטח אווירי לישראל מעל ערב הסעודית ורבת עמון, וקרבנו ישראלים ופלשתינים ברמה הפוליטית".

עוד מבחזית החדשות

"כפי שאישרתי לראש הממשלה נתניהו אתמול", הוסיף ביידן, "המחויבות של ארצות הברית לישראל היא איתנה וחזקה ואנו מחוייבים גם להבטיח שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני, אז יש לנו הרבה על מה לדבר״.

הנשיא הרצוג השיב לביידן: ״תודה לך אדוני הנשיא. נפלא לראות אותך שוב, אני מביא איתי מסר של ברכה ותודה מכל אומת ישראל מכל צידי הספקטרום הפוליטי, כולם מביעים ידידות עמוקה והוקרה רבה. אנו כמעט 50 שנה מאז שנכנסת לפוליטיקה ותמיד עמדת לצד מדינת ישראל ועם ישראל בכל כך הרבה נושאים. ושמחתי לשמוע על שיחתך עם ראש הממשלה נתניהו בה התמקדת בשיתוף הפעולה הצבאי שלנו, כי יש לנו אויבים שלפעמים טועים לחשוב שהעובדה שיש לנו מחלוקת מנפצת את הקשר בינינו. ואני מאמין שאם הם היו יודעים כמה השיתוף פעולה בינינו צמח בשנים האחרונות, הם לא היו חושבים כך".

"אני רוצה להודות לך אדוני הנשיא", הוסיף הרצוג, "שאתה שואף ליותר ויותר אינטגרציה ושיתוף פעולה באזור ומחפש שותפים נוספים לשלום עם ישראל ומטפל בכל-כך הרבה נושאים אזוריים יחד. אני יודע שדיברת והזכרת את המצב הפנימי בישראל, אני כאן ואני שמח להיות כאן, ומחר אדבר מול מושב משותף בקונגרס שחוגג את עצמואתה של ישראל, יחד עם זאת ליבי ומחשובתיי טרודים מהוויכוח בארץ אבל הוויכוח הזה מסמל גם את הדמוקרטיה הנפלאה שיש בישראל, ותן לי להיות ברור. הדמוקרטיה בישראל חזקה, איתנה ונחושה".

"אנו עוברים קשיים ואני מאמין ואומר לך אדוני הנשיא" אמר הרצוג, "כפי שאמרתי כראש מדינת ישראל, תמיד צריך לחתור למצוא פתרון ידידותי ומוסכם, ואני עושה זאת גם ברגעים אלו באמצעות אנשיי במטרה למצוא פתרון ולצאת מהמשבר הזה בצורה הולמת. תודה אדוני הנשיא על חבורתך עם ישראל, אלוהים יברך אותך״.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף לפגישה עם הנשיא ביידן, צפוי הרצוג לנאום מחר בפני שני בתי הקונגרס לרגל שנת ה-75 של ישראל. נאום נשיא המדינה בקונגרס יהיה הפעם השנייה בהיסטוריה בה נשיא ישראלי ינאם בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס האמריקאי, בית הנבחרים והסנאט, בפעם הראשונה נאם שם אביו של הנשיא הרצוג, נשיא המדינה השישי, חיים הרצוג, לפני יותר מ-35 שנה.

במהלך ביקורו בוושינגטון, ייפגש הנשיא עם סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס. המפגש יעסוק בקידום יוזמות משותפות בתחום ההתמודדות עם משבר האקלים. בנוסף, ייפגש עם בכירי הממשל האמריקני, ביניהם, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן.

במהלך ביקורו ייפגש נשיא המדינה גם עם מזכ״ל האו״ם, אנטוניו גוטרש, ועם מושלת ניו יורק, קת׳י הוקול. כמו כן, ייפגש הרצוג עם ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס ועם חברי הקהילה היהודית, ביניהם גם מנהיגיה הצעירים, ויתארח באירוע חגיגי של הפדרציה היהודית של ניו יורק.

את נשיא המדינה ילוו במהלך הביקור בארה"ב, שגריר ישראל מייק הרצוג, אחיו של הנשיא, שגריר ארה״ב בישראל טום ניידס, ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים