שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פלסטיני ברכב גנוב פרץ את המחסומים בנתב"ג
דרמה
דרמה בנתב"ג: רכב גנוב שבו נהג פלסטיני פרץ את מחסום הבידוק הסמוך לטרמינל 3, ונורה על ידי מאבטח | בכריזה הונחו הנוסעים להישכב על הרצפה
נתב"ג | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

דרמה בנתב"ג: רכב גנוב שבו נהג פלסטיני פרץ את מחסום הבידוק הסמוך לטרמינל 3, ונורה על ידי מאבטח. הפלסטיני נסע ברכב שנגנב מאזור השרון. הוא פרץ את המחסום ונסע נגד לכיוון התנועה. המאבטחים ירו לעברו והוא נעצר בכביש שלכיוון טרמינל 3. הפלסטיני נפצע קל, נעצר והועבר לחקירת המשטרה.

בתיעוד מהאירוע ניתן לראות את הנוסעים נשכבים על הרצפה בהוראתם של אנשי הביטחון.בתיעוד מאולם הכניסה של טרמינל 3 נראים אנשים הממתינים בו מתכופפים לשמע הוראות הביטחון הנכרזות במקום. האירוע לא השפיע על התנועה האווירית – וכל ההמראות והנחיתות יתבצעו כמתוכנן.

מהמשטרה נמסר:"מאבטחי רשות שדות התעופה בנתב"ג הצליחו לעצור הבוקר בתום מרדף מבצעי מלווה בירי, רכב גנוב שפרץ את מחסום הבידוק ונסע בניגוד לכיוון התנועה. הנהג נורה באורח קל והועבר לחקירת המשטרה. מאבטחי רש"ת זיהו הבוקר נהג רכב הנע אל שערי נתב"ג במהירות, תוך פריצתו, באופן המסכן את בטחונם והגיבו בנחישות לשם עצירת הסכנה, לרבות ירי ופריסת מחסומים מבצעית עד לעצירת הרכב הגנוב. שוטרי מרחב נתב"ג עצרו את החשוד – תושב איו"ש שנכנס ארצה בניגוד לחוק וגנב רכב מאזור השרון. ולאחר קבלת טיפול רפואי הוא ייחקר ומעצרו יוארך בבימ"ש בהתאם. *מדובר באירוע חמור נוסף של סיכול ניסיון פגיעה בכוחות בטחון ע"י תושב שטחי איו"ש, שנכנס ארצה בניגוד לחוק דרך הגדר הפרוצה, ומסכן באופן ממשי את רכושו ובטחונו של הציבור" .

נוסע בשם הראל סיפר ל-ynet שבכריזה הוכרז "נא לשבת כולם על הרצפה והישמע לכוחות הביטחון". לדבריו, "כולם נכנסו ללחץ, שכבנו איזה חצי שעה והחלו לרוץ שמועות שמחבל פרץ לשדה התעופה, היה ממש כאוס. אך בסוף הכל נרגע וחילקו מים לכולם". נוסע אחר בשם אייל הוסיף: "אמרו לנו לשבת על הרצפה ולא ידענו מה קורה, אלה היו כמה דקות מפחידות ומלחיצות". נהג מונית בנתב"ג סיפר: "עמדתי בעמדת המוניות ופתאום האבטחה צעקו, הכניסו את האנשים פנימה לטרמינל. היה הרבה בלגן, פשוט מטורף. לא זוכר דבר כזה בחיים".

מנהל אבטחת נתב"ג לשעבר: "עשו דרמה מיותרת. אני תמיד אומר שהמקום האחרון שגנב רכב היה רוצה להגיע אליו זה נתב"ג, כי אין לו שום סיכוי לצאת מזה או בחיים או לא במעצר", אמר ל-ynet פיני שיף, מנהל מערך הביטחון לשעבר בנתב"ג. "זה המקרה השלישי השנה, ובכולם המטרה שלהם לא הייתה נתב"ג. זה לא מחבל, הוא גונב רכב בשרון ומתחיל אחריו מרדף – וכשהוא רואה מחסום הוא פורץ אותו".

לדברי שיף, "באותו רגע שהוא פורץ את המחסום נפתח נוהל חירום ואין לו שום סיכוי להגיע לליבת הטרמינל. נכון, מבקשים מהנוסעים לרדת נמוך על הרצפה כי זה הפרוטוקול. לדעתי עשו שם הבוקר קצת דרמה מיותרת כי ביקשו מאנשים לשכב על הרצפה בגלל הירי. חשוב להבהיר שהוא לא יכול להגיע לטרמינל, מאחר ופה הוא גם ניסה לדרוס אז ירו לעברו. אין פה דרמה גם כי הרכב הזה גנוב על ידי שוהה בלתי חוקי שהכוונה שלו לא הייתה נמל התעופה בן גוריון. הוא היה רחוק מאוד מהטרמינל בערך 2.5 קילומטר משם. אין צורך לדאוג אין שום דרמה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים