שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » פיקוח אמריקאי: בלינקן החליט להשאיר את צוותו בישראל "לוודא שהמצב ישאר רגוע"
מזכיר המדינה האמריקאי הודיע כי ישאיר בארץ את העוזרת לענייני המזרח התיכון ברברה ליף ואת השליח המיוחד לעניינים פלסטיניים האדי עמר
ראש הממשלה נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי בלינקן בהצהרות משותפות | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן אמר בתום ביקורו בישראל וברשות הפלסטינית, כי החליט להשאיר באזור את העוזרים שלו. לדברי בכיר ישראלי צעד זה נעשה "כדי להיות עם היד על הדופק, ולוודא שהצדדים פועלים להרגיע את המצב".

במסיבת העיתונאים שערך בירושלים אמר בלינקן כי ארה"ב ממשיכה להתנגד לפעילות ההתנחלויות, הכשרת מאחזים בלתי חוקיים, סיפוח של חלקים מהגדה המערבית, הפרת הסטטוס-קוו במזרח ירושלים, הריסת בתים והסתה לאלימות.

על החלטות הקבינט הישראלי אחרי הפיגועים בירושלים אמר בלינקן: "נותרנו מתנגדים לצעדים חד צדדיים, שמלבים מתחים ויוצרים סביבה מסוכנת יותר לכולם, ומורידים את הסיכויים להתקדם לפתרון שתי המדינות". למרות זאת, הדגיש בלינקן כי מדינתו "נחושה לעבוד עם שותפיה להביא למזרח תיכון בטוח ומשגשג יותר".

עוד מבחזית החדשות

בלינקן כאמור, ישאיר באזור את העוזרים שלו. עוזרת המזכיר לענייני המזרח התיכון, ברברה ליף, והאדי עמר, השליח המיוחד של ממשל ביידן לעניינים פלסטינים.

במהלך היום נועד בלינקן עם שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. מירושלים נסע בלינקן לרמאללה שם נועד עם אבו מאזן בארמונו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים