שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פינוי הכרם בבנימין: רכוש בשווי מיליון שקל ו-20 שנות עבודה ירד לטמיון
כוחות הביטחון פועלים לפינוי כרם בלתי חוקי סמוך בבנימין | סמוטריץ': "גלנט בחר להמשיך במדיניות השמאל, דורש ממך להקפיא את פינוי הכרם"
הכרם בבנימין | צילום: דוברות

כוחות הביטחון פועלים הבוקר (רביעי) לפינוי כרם בלתי חוקי סמוך להתנחלות שילה שבבנימין. מאות תלמידים מישיבות תיכוניות ומאולפנות, התבצרו במקום בניסיון למנוע את הרס הכרם שבבעלות משפחת בן אליהו, חלקם קשרו את עצמם לעצי הגפן. עד כה עוכבו 17 17 בני אדם במקום. שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' אמר אתמול כי פינוי המקום הוא "עוול נוראי" ושלח הבוקר מכתב דחוף לראש הממשלה נתניהו.

המכתב הבהול שנשלח לראש הממשלה

במכתב ששיגר שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', שכותרתו "בהול! עקירת כרם בבנימין בשל התמהמהות מימוש ההסכם להעברת הסמכויות על המנהל האזרחי והמתפ"ש", הוא כתב כי "למרבה התדהמה שר הביטחון הפר בגסות את ההסכם הקואליציוני והפך את החלטתי". השר תקף בחריפות את שר הביטחון וכתב: "במקום לממש מדיניות ביטחונית התיישבותית השר גלנט בחר להמשיך במדיניות השמאל של השר לעבר גנץ".

עוד כתב סמוטריץ', כי הוא דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו "להקפיא באופן מידי את עקירת הכרם" והדגיש: "הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה".

ח"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית שהגיעה למקום נעמדה מול הדחפור וסירבה להתפנות. כוחות מג"ב נאלצו להקיף אותה כדי למנוע ממנה להפריע לפינוי. עם הגעתה, תקפה סון הר-מלך את שר הביטחון יואב גלנט ואמרה: "זהו הרס מביש, אנטי ציוני ואנטי מוסרי שמבוצע בעקבות פסק שבג"ץ שנשען על "צו שימוש מפריע" צו דרקוני שמופעל כנגד יהודים בלבד".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמרה חברת הכנסת "אני קוראת מכאן לשר הביטחון יואב גלנט להורות על עצירת ההרס ולבטל במיידי את הצו הגזעני מכוחו מבוצע הפינוי, כך שהיסוד המשפטי לפינוי ייעלם. זה בידיים שלך ומוטל עליך לעצור את הפשע הזה".

השר בן גביר פנה הלילה לשר הביטחון יואב גלנט ודרש ממנו לעכב את הרס הכרם בבנימין אך גלנט סירב. בנוסף, פנה השר בן גביר הבוקר לראש הממשלה ודרש ממנו לעצור באופן מידי את הרס הכרם. לטענת בן גביר, שר הביטחון משתמש במג"ב איו"ש כדי לבצע הרס מיותר, למרות שהוא יודע שעל פי ההסכמים הקואליציונים מג"ב איו"ש צפוי לעבור לאחריות המשרד לביטחון לאומי.

עוד הודיע השר בן גביר כי הוא ידרוש להעביר את הסמכות על מג"ב איו"ש כבר בישיבת הממשלה הקרובה. לדברי בן גביר "התנהלותם מול ח"כ לימור סון מוכיחה מלדברי בן גביר דוע חשוב שיעברו למשרד לביטחון לאומי".

בן גביר גם התייחס לפגיעה בחסינותה של חברת הכנסת לימור סון הר מלך בידי שוטרי מג"ב איו"ש ואמר: "מחזק את ידיה של חברת הכנסת לימור סון הר מלך. לאנשי מג"ב איו"ש אסור לפגוע בחוק חסינות חברי כנסת ובוודאי לא לפגוע בחופש התנועה שלהם ודווקא התנהלות זאת מוכיחה עד כמה חשוב שמג"ב איו"ש יעברו למשרד לביטחון לאומי".

יהודה ולד, מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית, תקף אף הוא את הפינוי וכתב: "היה אפשר למנוע בקלות את פינוי הכרם בבנימין הבוקר עם ביטול הצו. האשם היחיד בפינוי הוא יואב גלנט. הפתרון הוא העברת הסמכויות כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים".

עוד מבחזית החדשות

ממשפחת בן אליהו נמסר בתגובה כי: "לא יתכן שבממשלת הימין על מלא, אנחנו מגיעים למראות כאלו. עבודה של 20 שנה נעקרת ברגע ואין מי שיעצור את העוול הזה. אנחנו קוראים לכל שרי הממשלה לעצור את הדבר הזה ולהגיע למקום". מארגון חוננו נמסר כי למוקד המשפטי של הארגון דווח עד עתה על כ-40 עצורים במהלך הפעילות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים