שיתוף
תגובות
חדשות » פיגוע ירי בקבר יוסף: מחבלים ירו לעבר מתפללים שנכנסו לשכם
סכנת נפשות
ירי בוצע לעבר חמישה ישראלים שנכנסו לעיר שכם שבשומרון | כוח צה"ל הגיע למקום וחילץ אותם | אחד מהפצועים פונה במסוק צבאי לבית חולים
פינוי הפצועים | צילום: אגף ביטחון מוא"ז שומרון

הלילה (שלישי) מחבלים ירו לעבר חמישה מתפללים שנכנסו עם רכבם ללא אישור למתחם קבר יוסף בשכם. כוחות צה"ל הוזעקו למקום וחילצו את החמישה. שניים מתוכם נפצעו ופונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי, כשאחד פונה במסוק צבאי מהם במצב קשה.

המתפללים נטשו את רכבם, והוא הוצת על ידי מתפרעים פלסטינים, הם התחבאו ברחוב הסמוך למתחם עד להגעת הכוחות. כוחות הביטחון שהגיעו למקום חילצו אותם והעבירו אותם למחסום צה"ל שנמצא צפונית לשכם, שני הפצועים הועברו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים בילינסון בפתח תקווה ושיבא תל השומר.

לפני שהמתפללים נכנסו לשכם המשטרה עיכבה אותם לתישאול, והם אמרו לשוטרים שבכוונתם להגיע למצפה יוסף ועין עמשא, וכך שוחררו לדרכם. המשטרה עצרה לחקירה את שלושת המתפללים שלא נפגעו בפיגוע.

דובר צה"ל מסר כי "מספר אזרחים ישראלים נכנסו הלילה ללא תיאום אל העיר שכם שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. בזמן שהותם בעיר התבצע ירי לעברם שכתוצאה ממנו נפצעו האזרחים. כוחות צה״ל נכנסו למרחב העיר שכם על מנת לחלץ את האזרחים. האזרחים חולצו על ידי הלוחמים ופונו להמשך טיפול רפואי בבית החולים".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר, "שוב אירוע טרור ברברי מבית הרשות הפלסטינית, הרש"פ אשר מסיתה, ומעודדת טרור, היא שאחראית לניסיון הרצח הברברי. אנו תפילה לרפואת הפצועים וממתינים לחילוצם בשלום בידי כוחות צה"ל מחטיבת שומרון.

אני שב וקורא, בשם רבני השומרון, להיכנס לתפילה בקבר יוסף, רק בצורה מתואמת ומוסדרת עם צה"ל,  מידי חודש ישנם כניסות, מסודרות ומתואמות, לצערנו כל כניסה לא מתואמת היא סכנת נפשות. אני קורא לצה"ל לשים ידיו על המחבלים, ולמגר את קיני הרוצחים בשכם, רק שליטה מלאה של צה"ל בקבר יוסף תוכל לשמור על הביטחון המתפללים בשכם", הוסיף דגן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים