שיתוף
תגובות
כללי » פיגוע ירי בבקעת הירדן: 6 פצועים קשה וקל, שני מחבלים נעצרו
פיגוע בבקעה
הפצועים, בהם נהג האוטובוס, פונו מהזירה בכביש 578. המחבלים ירו לעבר האוטובוס ואז ניסו להציתו עם בקבוק תבערה. החומר הדליק נשפך ברכבם והצית אותו | צפו
זירת הפיגוע בבקעה | צילום: תיעוד מבצעי מד״א

הבוקר בשעה 12:39 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע על ירי לעבר אוטובוס הסעות בכביש 578 בין חמרה לבקעות. באוטובוס נסעו חיילים טירונים מחטיבת כפיר ושישה מהם נפצעו אחד קשה. כמו כן נפגע אזרח. הנפגעים פונו במסוק של מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה ושלושת הפצועים קל פונו לבית חולים העמק בעפולה. 

מתחקור ראשוני עולה כי המחבלים נסעו ברכב מסחרי מאחורי האוטובוס שהיה עמוס בחיילים, ופתחו באש כאשר עקפו אותו וחלפו לידו. הנהג שנפצע מרסיסי זכוכית שנורו לשמשה הקדמית של האוטובוס, עצר בצד הדרך, והמחבלים ניסו לשפוך דלק ולהצית את האוטובוס. 

תיעוד מזירת תפיסת המחבלים | צילום: דובר צה״ל
אלוף-משנה מאיר בידרמן, מפקד חטיבת הבקעה והעמקים | צילום: דובר צה״ל
לוחם בגדוד אריות הירדן שתפס את המחבלים יחד עם כוחות צה״ל | צילום: דובר צה״ל

למרבה הנס, לאחר הירי וניסיון ההצתה, המחבלים הדליקו בקבוק תבערה אותו רצו לזרוק על האוטובוס, אך הוא התלקח בתוך רכבם והם נאלצו לברוח, וכך נתפסו סמוך למקום האירוע. בטנדר נמצאו גם שני כלי נשק וכוחות הביטחון בסיוע המשטרה והיחידות המיוחדות  "אריות הירדן" ו"לביאי הבקעה" סורקים את האזור למציאת חשודים נוספים. 

הרכב ששימש את המחבלים | צילום: דובר צה״ל
זירת תפיסת המחבלים | צילום: דובר צה״ל

מהמשטרה נמסר כי "בהמשך לאירוע פיגוע ירי לעבר אוטובוס בבקעת הירדן. כוחות משטרה שהוזעקו למקום החלו בביצוע סריקות לאיתור החשודים, במהלך הסקירות, איתרו שוטרי משטרת ישראל רכב שעולה באש. לאחר שהשוטרים פרקו רגלי, איתרו 2 חשודים רצים בשטח, השוטרים החלו במרדף אחריהם, עד השתלטו עליהם ועצרו אותם. השניים יועברו לחקירה".

שני חשודים הם תושבי ג'נין שנלקחו לחקירת כוחות הביטחון. כמו כן נערכות סריקות אחר חשוד נוסף בשם מאהר אל-סעיד, בן 50 תושב הכפר ג'יפטליק שבבקעת הירדן. ההערכה היא שיש חשודים נוספים.

ראש הממשלה יאיר לפיד מיהר לאחל החלמה מהירה לפצועים ואמר "אנחנו נמשיך ונשים את ידינו על כל מי שינסה לפגוע באזרחי וחיילי ישראל"

בני גנץ שר הביטחון אף הוא שלח איחולי החלמה ומסר כי "כוחות הביטחון פתחו מידית במרדף ושמו ידיהם על החשודים בפיגוע בפעילות מהירה ומקצועית. נמשיך ונגביר את הפעילות הממוקדת מול הטרור באיו"ש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים