שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פוליטיקאים ואנשי רוח ב"כנס להגנת החינוך הממלכתי": "רומסים את מגילת העצמאות"
היום נערך "כנס חירום להגנה על החינוך הממלכתי" בבית ציוני אמריקה בתל אביב בהשתתפות של כ-500 איש ובהם חברי הכנסת גלעד קריב וולדימיר בליאק
חבר הכנסת גלעד קריב | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בבית ציוני אמריקה בתל אביב נערך היום (ראשון) "כנס חירום להגנה על החינוך הממלכתי" בהשתתפות של כ-500 איש ובהם אנשי חינוך, אנשי רוח, מורים, תלמידים, ותנועות נוער.

הנואמים בכנס היו בין השאר יו"ר שדולת משמר החינוך הממלכתי, חברי הכנסת גלעד קריב וולדימיר בליאק, מובילת מכתב מנהלי בתי ספר להגנה על החינוך הממלכתי שרון מיכאלי רמון, ראש עיריית אום אל פאחם סמיר מחמיד, וראש עיריית גבעתיים רן קוניק.

עוד מבחזית החדשות

ח״כ גלעד קריב אמר בכנס כי ״כוונות הממשלה החדשה ברורות, לכן הכנס הערב אינו כנס של שחרור קיטור אלא של יציאה לפעולה. כבר השבוע נניח את הצעת החוק לתיקון חקיקת החינוך הממלכתי שתעניק את אותן ההגנות שקיימות כיום לחינוך הממלכתי דתי ולחינוך החרדי, ובראשן הקמת מועצת חינוך ממלכתית. בנוסף, נקיים מעקב שוטף אחרי פעולתם של משרדי הממשלה הפועלים בזירת החינוך הממלכתי. כך, נעקוב אחרי כל העברה תקציבית".

ממשמר החינוך הממלכתי אמרו בתגובה כי "מרבית הילדים בישראל, חילונים, מסורתיים וערבים, לומדים במערכת החינוך הממלכתית. הממשלה החדשה מפרקת את החינוך הממלכתי ומעבירה אותו בחתיכות לגורמים קיצוניים ומסוכנים. הערכים ההומניסטיים, הליברליים והחברתיים של החינוך הממלכתי נתונים תחת מתקפה. אנחנו כאן כדי להגן עליהם ולמנוע מאבי מעוז, סמוטריץ', סטרוק ודרעי להיכנס לבתי הספר הממלכתיים ולחנך מחדש את הילדים שלנו".

רמי הוד, מנכ"ל המרכז הרעיוני בקרן ברל כצנלסון ומיוזמי הכנס אמר כי "מערכת החינוך הממלכתית זקוקה להגנה מפני ביזה. כבר היום, תלמיד בחינוך הממלכתי דתי מקבל תקציב גבוה בהרבה מתלמיד בחינוך הממלכתי. שם, יש תגבור של שעות יהדות, שעות רב ותפילה. לעומת זאת, בחינוך הממלכתי לא מתגברים אזרחות, וגם לא לימודי דמוקרטיה או תרבות. ולמרות זאת, ההסכמים הקואליציוניים מעניקים לחינוך הממלכתי דתי עוד 637 מיליון ש"ח בשנה. מערכת חינוך פוליטית הממומנת במלואה מכספי מדינה".

מיכל סלע, מנכ"לית גבעת חביבה ומיוזמי הכנס אמרה כי ״ההתקפה על החינוך הממלכתי צריכה להיות קריאת השכמה לכולנו. הגזל חסר התקדים של המערכת צועק לשמיים. יש פה שוד של מערכת החינוך הממלכתי. בתי הספר שלנו נותרו ללא הגנה. הימין המשיחי כופה מדיניות חינוך אנטי דמוקרטית. אנחנו כאן כדי לומר באופן חד משמעי, תוציאו את הידיים שלכם מהחינוך הממלכתי – לא תשדדו מאיתנו את הזכות לחינוך״.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. זה בדיוק מה שעשיתם שרציתם לכפות עלינו ליב"ה ואיימתם להפסיק לתקצב מוסדות שלא יצייתו לכפייתכם.
    שבו בשקט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים