שיתוף
תגובות
חדשות » פוטין: המערב לא הצליח לבודד אותנו – נפנה למזרח התיכון ולאיראן
טענות סרק
נשיא רוסיה בשיחה עם כתבים טען, כי ארצו לא פתחה במלחמה על אוקראינה אלא ניסתה למנוע עימות. לגבי הסכם התבואה מול אוקראינה טען, "זיהינו רמאויות שערורייתיות"
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: ID1974, שאטרסטוק

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נאם היום (רביעי) בפורום כלכלי בעיר ולדיווסטוק במזרח המדינה ואמר כי הסנקציות שהמערב מטיל על רוסיה מהוות סכנה לכל העולם, לדבריו "המערב ערער את הכלכלה העולמית בניסיון החצוף והתוקפני שלו לכפות מודלים של התנהגות על מדינות אחרות, לשלול מהן את ריבונותן ולהכפיף אותן לרצונן".

פוטין התפאר בכך שעל אף הסנקציות של המערב בניסיון למוטט את כלכלת ארצו, מלבד "בעיות בכמה תעשיות ואזורים" המצב הפיננסי של רוסיה יציב ו"אף אחד לא יצליח לבודד את רוסיה". הוא גם הצהיר על כוונתו לפתוח שווקים חדשים באיראן והמזרח התיכון.

פוטין דיבר על המלחמה באוקראינה, לטענתו ארצו היא לא זו שיזמה את העימות אלא ניסתה למנוע עימות. בנוסף הוא אמר כי אוקראינה היא זו שמאיימת על ביטחונה של אירופה על ידי הפגזת תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה הוא הכחיש כי ארצו מחזיקה בכוחות צבאיים במקום, זאת חרף העובדה שהדבר תועד בעבר על ידי עובדים במפעל וצילומי לוויין.

לדברי פוטין, הוא עשה כל ביכולתו כדי להבטיח שאוקראינה תוכל לייצא תבואה, ועל כן חתמה ביולי על הסכום התבואה עם אוקראינה, בתיווך טורקיה והאו"ם. לדבריו ההסכם נעשה מתוך הבנה שצעד כזה יבלום את עליית מחירי המזון במדינות המתפתחות, אך לטענתו מדינות המערב העשירות ניצלו את ההסכם לטובתן. על כן הזהיר הנשיא הרוסי, כי הוא צופה אסון הומניטרי ובעיות בשוק המזון העולמי עקב ההתנהלות של מדינות המערב.

לטענתו רק שתיים מתוך 87 הספינות שנשאו 60 אלף טונות של מוצרים, הגיעו למדינות עניות, כי המערב מנע מהן להגיע למדינות אליהן היו מיועדות "שוב מדינות מתפתחות פשוט הולכו שולל. ברור שעם גישה זו היקף בעיות המזון בעולם רק יגדל, מה שעלול להוביל לאסון הומניטרי חסר תקדים"

גם בכירים ברוסיה, כולל שר החוץ סרגיי לברוב, טוענים כי מוסקבה מאוכזבת מהעסקה מכיוון שהמערב אינו מקיים את התחייבויותיו. לדבריהם המערב הבטיח להסיר מרוסיה סנקציות לוגיסטיות שמשבשות את הייצוא של מוצרים חקלאיים ודשנים, וזאת, בתמורה להקלת המצור הצבאי על נמלי דרום אוקראינה כדי לאפשר לספינות מזון לצאת מנמליה. למרות זאת, טוען לברוב המערב לא מקיים את חלקו בהסכם.  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים