שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » פוטין בנאום מיוחד לאומה לרגל יום השנה לפלישה לאוקראינה
פוטין נשא דברים בפני בית המחוקקים במוסקבה ותקף בחריפות את ארה"ב ומדינות המערב | פוטין: "קיומה של ארצנו מונח על כף המאזניים"
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: שאטרסטוק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא היום (שלישי) נאום בפני בית המחוקקים במוסקבה במלואת שנה לפלישה לאוקראינה. בפתח דבריו אמר פוטין כי "אנחנו בתקופה קשה, אנחנו נחליט בקרוב על פעולות צבאיות מיוחדות, צעד אחר צעד".

לטענתו "עשינו הכול כדי לפתור את הבעיה הזו בדרכי שלום, ניהלנו משא ומתן כדי לפתור את העימות בשלום, אבל מאחורי הגב שלנו הוכן תרחיש שונה מאוד". כמו כן טען פוטין כי "צבא אוקראינה משתמש במאפיינים נאצים בשדה הקרב".

עוד אמר פוטין כי: "אוקראינה ניהלה שיחות עם המערב לגבי אספקת הנשק, עוד לפני הפעולה הצבאית. המערב רימה אותנו בציניות. אנחנו רק מגנים על האינטרסים שלנו ועל עמדתנו. האיומים בדונבאס הלכו וגברו ולכן הכנו מבצע צבאי".

בהמשך דבריו תקף פוטין את ארה"ב ואמר: "המדינה היחידה שלה בסיסים צבאיים בכל רחבי העולם". עוד אמר הנשיא כי "מוסקבה פועלת נגד הניסיונות של המערב להרוס את הכלכלה הרוסית, באמצעות חבילת סנקציות חסרת תקדים. טריליוני דולרים עומדים על כף המאזניים עבור המערב".

עוד מבחזית החדשות

לדברי פוטין המערב מנסה להפוך את העימות המקומי לגלובלי, קיומה של ארצנו מונח על כף המאזניים, זה בלתי אפשרי להביס את הצבא שלנו בשדה הקרב. רוב האזרחים הרוסים תמכו בפעולות ההגנה בחבל דונבאס, ואני רוצה להודות לרוסים על ההחלטה והאומץ על כך, נעשה הכול כדי להחזיר את השלום לאדמה שלנו. לוחמינו בשדה הקרב נלחמים בשביל העתיד והצדק ההיסטורי".

נאומו של פוטין מגיע לאחר שנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הגיע אמש במפתיע לקייב ונפגש עם הנשיא ולדימיר זלנסקי. במהלך פגישתם הדגיש ביידן, כמה חשוב לו להגיע לקייב ביום השנה למלחמה, ואמר כי "אין שום ספק לגבי תמיכתה של ארה"ב. העם האוקראיני התגבר בצורה שלא נעשתה בעבר. למרות כל אי ההסכמה שיש בקונגרס בנושאים מסוימים, יש הסכמה רחבה על התמיכה באוקראינה, זה לא רק על החופש באוקראינה, זה על הדמוקרטיה בכלל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים