שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פגישת הכרות: שר המשפטים לוין נפגש לראשונה עם נשיאת העליון חיות
שר המשפטים יריב לוין נפגש היום עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, על רקע הסערה הציבורית סביב הרפורמה במערכת המשפט אותה הציג בשבוע שעבר.
שר המשפטים יריב לוין | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

שר המשפטים יריב לוין ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נפגשו היום (ראשון) לראשונה בלשכת השופטת בירושלים לפגישת היכרות, זאת על רקע הסערה הציבורית שהתעוררה סביב הרפורמה במערכת המשפט אותה הציג לוין בשבוע שעבר.

עוד מבחזית החדשות

התוכנית שאותה הציג שר המשפטים לוין ביום רביעי כוללת מספר צעדים שמטרתם צמצום כוחו של בית המשפט העליון. אישור פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת, חיזוק כוחם של הפוליטיקאים בוועדה לבחירת שופטים, ביטול עילת הסבירות והגדרה מחודשת של מעמד היועצים המשפטיים של השרים שתהיה משרת אמון.

רבים יצאו במחאה נגד השינויים אותם הציג לוין, בהם מוסדות ציבוריים ואזרחים שיצאו להפגין אמש נגד הרפורמה בתל אביב. גם בממשל האמריקאי הביעו הסתייגות מהרפורמה שהציע לוין.

בשבוע שעבר תקף יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד את הרפורמה אותה הציע שר המשפטים ואמר "מה שיריב לוין הציג זה לא רפורמה משפטית, זה מכתב איום", עוד אמר לפיד "הם מאיימים להרוס את כל המבנה החוקתי של מדינת ישראל. אני מודיע כאן ועכשיו, ביום שנחזור לשלטון, כל השינויים האלה יבוטלו. תבוטל רפורמת ההפקרות, תבוטל פסקת הסחטנות, שופטים לא ייבחרו בידי פוליטיקאים מושחתים שרוצים שיסגרו להם תיקים, אנחנו נלחם נגד הטירוף הזה בכל כוחנו, אבל גם אם הוא יעבור, זה לא סוף פסוק. נמשיך להילחם, נחזור, נבטל הכול".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים