שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עתירה לבג"ץ: להכריז על נבצרות ראש הממשלה
משמר הדמוקרטיה הישראלית עתר לבג"ץ בדרישה להורות ליועמ"שית להכריז על ראש הממשלה כנבצר מלמלא את תפקידו בעקבות המשפט הפלילי המתנהל נגדו
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש השב"כ רונן בר בביקור במרחב שומרון של השב"כ | צילום: חיים צח - לע"מ

משמר הדמוקרטיה הישראלית עתר היום (שלישי) לבג"ץ, בדרישה להורות לממשלת ישראל וליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, לקבוע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נבצר מלמלא את תפקידו כראש הממשלה. , על רקע המשפט הפלילי המתנהל נגדו.

את משמר הדמוקרטיה מייצגים עו"ד יובל יועז, אביגדור פלדמן, אוהד שפק ורינה ענתי. בעתירה נטען כי תוכנית החקיקה של ראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים לוין, "כוללת שינויים מרחיקי לכת מבחינה משטרית שתוצאתם הוודאית היא החלשת מערכת המשפט, עצמאות השופטים, פגיעה בעקרון הפרדת הרשויות, פגיעה בשלטון החוק, פגיעה בייעוץ המשפטי לרשויות השלטון ופגיעה ביכולת להעניק הגנה אפקטיבית על סדרי משטר ועל זכויות אדם. דברים אלה ניתן ללמוד הן מדברי נשיאת בית המשפט העליון והן מדברי היועצת המשפטית לממשלה".

עוד מבחזית החדשות

עוד טענו העותרים כי: "לדברים אלה, משקל רב, ואף מכריע, בשאלה האם התמלאו התנאים המחייבים להכריז על ראש הממשלה כעל מי שנבצר ממנו דרך קבע למלא את תפקידו. בעניין זה, כאמור בית המשפט כבר נדרש לאפשרות להכרזה על מר נתניהו כנבצר ממילוי תפקיד ראש הממשלה על רקע העננה הפלילית הרובצת מעל ראשו, וקבע כי "נסיבות של ניהול הליך פלילי נגד ראש ממשלה עשויות להביא להחלטה על נבצרות תפקודית".

על כן טוענים העותרים כי: "מתקיים חשש כבד וממשי כי קיים קשר ישיר בין תוכנית הממשלה כפי שהציגה שר המשפטים בתמיכתו של נתניהו לבין תיקיו הפליליים של נתניהו ושתכלית מרכזית של התוכנית היא לסייע לו לחמוק ממתן הדין על עבירותיו הפליליות. חשש זה קיבל אישוש מלא בדברי שר המשפטים עצמו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. האם מישהו יכול להסביר האיך הריפורמה המוצע יכול להועיל לנתניהו במשפטו גם העותרים יודעים שאין שום דרך הכוונה שלהם הוא להמשיך להנדס את השקר שכל הרפורמה הוא כדי שנתניהו יכול לחמוק ממשפטו דבר שאין לו בסיס לא חוקי ולא ראייתי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים