שיתוף
תגובות
חדשות » עשרות ראשי ערים במכתב לנתניהו: "לא נסכים לממן את התיכונים והגנים בחינוך החרדי"
ראשי הרשויות הבהירו במכתב לרה"מ: "לא נסכים לפגיעה בסמכויות שלנו, ולא להעדפת אוכלוסייה אחת על פני אחרת". לטענתם "יפגעו בתקצוב החינוך של תושבינו"
ילדי קעמפ גן ישראל | צילום: עדכוני חב''ד

כ-170 ראשי רשויות שיגרו היום (ראשון) מכתב נוקב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך יואב קיש ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', ובו הבהירו כי לא יסכימו לממן את החינוך הלא רשמי של המגזר החרדי מכספי התושבים. לדבריהם "לא נסכים להעדפת אוכלוסייה אחת על פני האחרת".

במכתבם תקפו ראשי הרשויות את ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם המפלגות החרדיות, המרחיבים את "חוק נהרי", שנחקק בעבר חרף התנגדותן, וחייב אותן לסבסד את כיתות א'-ט' במגזר החרדי בהיקף של 75% וכעת, עם החתימה על ההסכמים, מחייב אותן לתקצב גם את גני הילדים ובתי הספר התיכוניים.

עוד מבחזית החדשות

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, יו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג', ראש עיריית תל אביב רון חולדאי וראשי ערים גדולות ומועצות אזוריות כתבו במכתבם "לא נסכים להעדפת אוכלוסייה אחת על פני האחרת על ידי עקיפת שיקולי הרשות המקומית" "לא נאפשר מסלול עוקף רשות מקומית לטובת הקמת מוסדות חינוך לא רשמיים על פני מוסדות חינוך רשמיים, ולא ניתן למדינה, באמצעות הסכמים, להפקיע את הסמכות והאחריות של השלטון המקומי לטובת התושבים".

לטענתם "עקבנו בדאגה אחר ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בכל הנוגע לנושאי החינוך. בהסכמים אלו ישנן דרישות הנוגעות לשלטון המקומי, חובות המימון המוטלות על הרשויות המקומיות ופגיעה באוטונומיה הניהולית שלהן, באופן שיביא לפגיעה בניהול, בפיקוח ובתקצוב שירותי חינוך לתושבינו באשר הם, דבר שאיננו יכולים להסכים שיקרה". לדבריהם הרשויות המקומיות הן "רשויות החינוך המקומיות", שתפקידן לקיים, במשותף עם המדינה, את מוסדות החינוך הרשמיים בתחומיהן, ולספק שירותי חינוך לתושבים בגילי 18-3.

עוד טענו ראשי השלטון המקומי כי "אנו מתנגדים נחרצות להרחבת "חוק נהרי", המחייב את הרשויות המקומיות לתקצב מוסדות חינוך שאינם מוסדות רשמיים בתחומיהן. החוק סותר מלכתחילה את עקרון היסוד של אי מעורבות השלטון המקומי בנושא חינוך במערכת החינוך הלא רשמית. הכרה במוסדות החינוך שאינם רשמיים, לרבות רישוי מוסדות פטור, נעשית על ידי המדינה, ועל כן המדינה צריכה לתקצב אותם".

על המכתב חתומים שורה של ראשי ערים ובהם גם כאלה המזוהים עם הליכוד, כמו יו"ר השלטון המקומי וראש העיר מודיעין חיים ביבס, ראש העיר נתניה מרים פיירברג, ראש העיר דימונה בני ביטון, ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן, ראש העיר בית שאן ז'קי לוי, ראש העיר מעלה אדומים בני כשריאל, וראש העיר לוד יאיר רביבו.
בנוסף חתומים ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי, ראש העיר חיפה עינת קליש רותם, ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' ועוד. לעומת זאת, ראשי עיריות מערים חרדיות וערים מעורבות, כמו למשל עליזה בלוך מבית שמש ומשה ליאון מירושלים, לא חתמו על המכתב.

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. כרמל שאמה ממש לא מזוהה עם הליכוד, הוא הפך את עורו והפך מזמן לאיש איש של גדעון סער.

    וקדימה, לחוקק חוק שכל ראש עיר שיתנגד להחלטת ממשלה יש לפטר אותו

  2. אין שום העדפה לציבור החרדי להיפך הם יקבלו רק 50%-75% ולא 100%. זה מדהים איך בניסוח אפשר להפוך את המציאות. עד היום הרשויות המקומיות ניצלו את החרדים שלא יכולים להיות רשמיים וכך לא שילמו להם. פשוט לא להאמין על הניצול המחפיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים