שיתוף
תגובות
חדשות » עשרות אלפים בהילולת ל"ג בעומר במירון
עדכונים שוטפים
עשרות אלפי חוגגים הגיעו להדלקה המרכזית של האדמו"ר מבאיאן שליט"א | ממשטרת ישראל נמסר כי השעות הראשונות בהר עבור בסדר מופתי
ההדלקה של האדמו"ר מבאיאן | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

מתחילת מבצע מירון ועד עתה הגיעו למירון כ-660 אוטובוסים. בכירים במשטרת ישראל השעות הראשונות בהר מירון עברו בסדר מופתי ללא אירועים חריגים. אנחנו מזהים היענות גבוהה בקהל להוראות הבטיחות״

מוקדם יותר היום קיים השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הערכת מצב בחדרי הפיקוד של משטרת ישראל וכבאות והצלה בהר מירון, יחד עם יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ח"כ צביקה פוגל וקיבל סקירה ממפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שוקי תחאוכה ומפקד מחוז צפון בכיבוי והצלה טפסר ניזאר פארס.

השר בן גביר בהערכת מצב | צילום: דוברות המשטרה

עוד מבחזית החדשות

על מנת להבטיח את קיומו של האירוע במתכונתו החדשה, משטרת ישראל מפעילה מסוק, אמצעי תצפית, רחפנים, טרקטורונים, רכבי שטח ואופנועים. כ-8,000 שוטרים ולוחמי משמר הגבול יעבדו מסביב לשעון על מנת לאבטח את מתחם היישוב וההילולא במירון, ודרכי הגישה אליהם.

כלקח משנה שעברה, שבה הרגישו חלק מהעולים להילולה כי הסדרנים לא הבינו את חשיבות האירוע וההגעה להתפלל על ציון רשב"י, יוצבו השנה גם שוטרים חרדים ודתיים שיוכלו לקיים דיאלוג של הבנה עם הקהל.

המטרה היא לוודא כי בהר יהיו לכל היותר כ-50 אלף איש בכל רגע נתון. לשם כך ניתנו מראש כרטיסים שבעזרתם ניתן יהיה לדעת מתי הגיע כל אחד להר ומתי יש להורות לו לעזוב את המקום. מודעת רבנים מיוחדת שפורסמה בעיתונים החרדים המרכזיים קראה לציבור להישמע להנחיות ולאפשר את קיומו של המתווה. על המודעה חתומות מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, מועצת גדולי התורה של דגל התורה ומועצת חכמי התורה המזוהה עם ש"ס.

בין היתר כתבו הרבנים: "יחד עם התפילות, זועק אלינו דמם של ארבעים וחמש נפשות יקרות מישראל ומעורר לשנות אורחות ולהטיב דרכים בכל הנוגע לעליה למירון ביום ל"ג בעומר. על כל יחיד ויחיד המתעתדים לעלות מירונה לתת חלקו למען הכלל ולהישמע להוראות הניתנות לטובת הציבור".

השר מאיר פרוש אמר אתמול בישיבה בה כונסו כל הגורמים הנוגעים להפקת ההילולא כי "אני זוכר שאמרו לנו בתחילת ההכנות שבלתי אפשרי יהיה להרים את הפרויקט הזה בתוך זמן כל כך קצר. אבל, עם הרבה אמונה והרבה השתדלות של כל מי שיושב כאן, אנחנו נמצאים כאן היום, ערב ההילולא, במצב שנראה נס של ממש. הושקע פה מאמץ אדיר, הרבה כסף, ואנחנו יכולים לברך על המוגמר".

השר מאיר פורוש מתצפת על הנעשה בהר | צילום: דוברות השר

על פי המתווה של השר פורוש, כמות המשתתפים תושלש ואף מעבר לכך. במתחם הציון תתקיים הדלקה אחת בלבד, כאשר שאר ההדלקות ייערכו במתחם ההילולא שנחנך השנה ובמתחם בני עקיבא. מספר החוגגים והמתפללים יוגבל באמצעות כרטיסי נסיעה של משרד התחבורה שנרכשו מראש והעליה להר מירון תיעשה רק באמצעות תחבורה ציבורית.

הכרטיסים מאפשרים הגעה באמצעות תחבורה ציבורית, אוטובוסים פרטיים ושאטלים שיסיעו את החוגגים למירון, משך השהייה בהר ובמתחם ההילולא, יורחב השנה לחמש שעות. על פי הנחיות הבטיחות והסדר הציבורי, לא תתאפשר הגעה לאתר באמצעות רכבים פרטיים והם יורשו להגיע בהרשמה מראש, עד לחניון אליפלט. הנסיעה למירון מתבצעת באמצעות שאטל קו 555 היוצא מהחניון למירון.

בנוסף, במטרה להבטיח את שלום הציבור ולשמור על הסדר הציבורי, יפעלו בכל תחומי ההר, הציון וההילולא, אלפי סדרנים מקרב הציבור החרדי. על הציבור לגלות אחריות ולהישמע להוראות הסדרנים. הציבור נדרש להתחשב ולגלות אחריות וערבות הדדית, על מנת לאפשר לכלל ישראל להגיע לאתר מירון להתפלל ולחגוג *באופן שלא יעכב את כניסת הבאים בשעות שלאחר מכן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים