שיתוף
תגובות
חדשות » ערר המשטרה נדחה ואלישע ירד ישוחרר למעצר בית "הגעתם פרטץ'"
אירועי בורקה
בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי ירד ישוחרר לביתו ואינדור ישאר במעצר | השופטת בביקורת קשה על התנהלות המשטרה והשב"כ | עוה"ד של ירד: " קורים בתיק דברים חמורים
אלישע ירד | צילום: ארגון חוננו

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע הערב (רביעי) כי אלישע ירד, ישוחרר למעצר בית. החשוד הנוסף יחיאל אינדור, המאושפז בבית החולים יישאר במעצר. במהלך הדיון חשף השב"כ בטעות ראיה חסויה, תיעוד האירוע שבו נהרג הצעיר הפלסטיני קוסאי מעטאן.

הדיון בערר המשטרה על שחרור שני החשודים למעצר בית היה אמור להתחיל בשעה 17:30, אך גורמי המשטרה לא הגיעו אליו והפרקליטות ביקשה לדחות את שעת הישיבה. בדיון שהחל באיחור של כשעה וחצי, נכחו מטעם המדינה גם גורמים בשב"כ.

עוד מבחזית החדשות

במהלך הדיון התפתח עימות בין עורכי הדין של החשודים לבין המדינה, שביקשה להציג לבית המשפט ראיה חסויה שהתקבלה במהלך היום. נציג תיק החקירה אמר לשופטת תמר בר-אשר: "הוספנו לתיק מידע חדש שלא הוצג בפני בית משפט השלום ולא הוגש לעליון אך חשוב שיוצג בפנייך. זה עדיין בשלב המודיעיני ולא הראייתי".

נציג המשטרה הסביר כי הראיה רלוונטית ועוסקת בטענת החשודים כי פעלו מתוך הגנה עצמית. עם זאת, השופטת תהתה: "זה לא מקדם כלום. כולם יודעים שהיה ירי, כולם יודעים שהיה פצוע וכולם יודעים שהיה הרוג. הראיות האלה תומכות בעובדות האלו. איך זה מקדם את הדיון?"

בהמשך ביקרה השופטת בחריפות את התנהלות המשטרה: "אמרו לי שהדברים שאמרתי בדיון הקודם תורגמו בתקשורת כנזיפה במשטרה. גם עכשיו אני אומרת, אנחנו דנים בתיק רציני והגעתם פרטץ'. גם עכשיו אנחנו מקבלים דברים שהיה צריך לבוא איתם בצורה מסודרת אתמול לדיון".

עורך הדין עדי קידר מארגון "חוננו", שמייצג את החשודים, תקף בדיון: "קצתי במה שקורה פה. הדיון צריך להתנהל על פי החוק. הדברים שקורים בתיק הזה חמורים".

נציג השב"כ התעקש שהראיה תוגש אחרי שאולם המשפט יפונה, אך בטעות הוא חשף מה הראיה, תיעוד תקרית הירי "ראיתי סרטון קצר מאוד, כמה שניות. מעבר לזה אין לי מה לומר", אמרה השופטת. "לגבי אלישע ירד הראיות לא התחזקו. יש כאן מידע מאוד מעניין אבל הוא לא קשור לאירוע".

עוד מבחזית החדשות

השב"כ המשיך להתעקש על דיון מחוץ לפרוטוקול במעמד צד אחד: "יש כאן מידע מודיעיני שברצוננו להסביר אותו". שופטת המחוזי בר-אשר ביקרה פעם נוספת את התנהלות המשטרה: "המדינה טורחת פעם אחר פעם להרגיש ערר אבל למרבה הצער יש פער עצום בין התנהלות המשטרה מאז שהחלו הדיונים בתיק הנדון לבין אותן אמירות בדבר חומרת האירוע כפי שנתפס בעיני המדינה".

נציגת השב"כ פנתה לשופטת: "מדוע ההתנהלות, על אף הביקורת, צריכה למנוע את המשך החקירה?" בר-אשר השיבה: "ש לי חדשות בשבילך – יש פה אנשים שיש להם זכויות".

עוד לפני הדיון החליט בית משפט השלום לשחרר למעצר בית את שני החשודים, אולם המשטרה הגישה ערר על ההחלטה. עורכי הדין של ארגון חוננו, שמייצגים את החשודים, תקפו: "בית משפט השלום בחן את הראיות לעומק וקבע קביעות ברורות שאין לחרוג מהם".

השופט ציון סהראי מבית משפט השלום בירושלים כתב בהחלטתו על שחרור אינדור למעצר בית כי לא קיימת תשתית המצדיקה את המשך מעצרו. "מחקירתו עולה כי מדובר ב"אירוע מתגלגל" מבלי שתכנן את ההמתה בעצמו", קבע השופט. "הנסיבות לא מחייבות שהוא ימשיך לשהות במעצר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים