שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » עצרת האו"ם הכריזה על ציון "יום הנכבה" בה' באייר
"חרפה"
ההצעה לקיים אירוע לציון "יום הנכבה" ה-75 התקבלה ברוב של 90 | שגריר ישראל: "מה הייתם אומרים אם הקהילה הבינלאומית הייתה חוגגת את יום הקמת המדינה שלכם כאסון?"
העצרת הכללית של האו"ם | צילום: shutterstock

מליאת העצרת הכללית של האו"ם אישרה הלילה אמש את ההצעה הפלסטינית לקיים אירוע לציון "יום הנכבה" ה-75, בזמן חגיגות העצמאות ה-75 למדינת ישראל.90 מדינות תמכו בהחלטה שאותה יזמה המשלחת הפלסטינית, 30 הצביעו נגד ו-47 נמנעו. בין המתנגדות: ארצות הברית, אוסטרליה ורוב מדינות האיחוד האירופי. שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, תקף את ההחלטה ואמר: "מה הייתם אומרים אם הקהילה הבינלאומית הייתה חוגגת את יום הקמת המדינה שלכם כאסון? איזו חרפה".

השגריר הציג מעל בימת האו"ם את הכותרת הראשית של עיתון "ניו יורק טיימס" מימי הכרזת המדינה, שבה נכתב: "היהודים במדינות המוסלמיות בסכנה חמורה". ארדן טען בנאומו: "אני רוצה 'להזכיר' לכם את העובדות ההיסטוריות. בכ"ט בנובמבר המוסד הזה אימץ את ההחלטה על תוכנית החלוקה. העם היהודי קיבל אותה ללא היסוס, בעוד שהערבים דחו אותה. חמישה צבאות ערב, יחד עם הערבים שחיו בארץ, ניסו להשמיד את ישראל ואת אזרחיה. אולם, הם לא הסתפקו רק ביהודים בישראל, הם החלו בגירוש היהודים מארצותיהם". ארדן טען כי שגרירים רבים אמרו לו באופן פרטי כי הם מכירים בכך שאין שום היגיון לאפשר למיליוני צאצאי הפליטים הפלסטינים להיכנס לישראל, מה שבעצם שומט את הקרקע מתחת הדרישה שבבסיס ה"נכבה". ארדן הטיח בשגרירי המדינות."מדוע אתם מפחדים לומר זאת בפומבי? מדוע הבית הזה חייב להיות בית של שקרנים?".

עוד מבחזית החדשות

בחודש שעבר, אושרה ברוב קולות בוועדה המיוחדת של האו"ם לפוליטיקה ולדה-קולוניאליזציה הצעה פלסטינית, הקוראת לחוו"ד דחופה מבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג לגבי "המשמעות המשפטית של הכיבוש הישראלי המתמשך". למעשה, משמעות ההחלטה היא דרישה מבית הדין הבינלאומי כי ישפוט את מדינת ישראל וחייליה שהשתתפו בכיבוש באופן פעיל. זאת אף שלעמדת הייצוג המשפטי של מדינת ישראל, שאף הוצגה בפני ביה"ד, אין לטריבונל הזה שום סמכויות בשטח ישראל. שכן, מדינת ישראל מעולם לא חתמה על האמנה המהווה את מקור הסמכות השיפוטית של ביה"ד.

98 מדינות הצביעו בעד, 17 התנגדו, 52 נמנעו. בין המתנגדות היו ארה"ב, איטליה, גרמניה, אוסטרליה, קנדה, אוסטריה וצ'כיה. מספר המדינות שנמנעו נחשב לגבוה, יחסית. וביניהן היו רבות ממדינות אירופה. אוקראינה ורוסיה, עם זאת, הצביעו שתיהן בעד ההצעה הפלסטינית – וכך גם כלל המדינות הערביות, כולל אותן המקיימות יחסים עם מדינת ישראל כמו איחוד האמירויות, ירדן ומצרים. "כל מדינה שתמכה בהחלטה עשתה 'וידוא הריגה' לסיכוי לפיוס ותרמה להנצחת הסכסוך", אמר השגריר ארדן לאחר ההצבעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים