שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עמי איילון ראש השב"כ לשעבר: "אם הייתי היום ראש השב"כ הייתי דואג"
עמי אילון טען כי ההנחה בתקשורת שאלימות יכולה להגיע רק מצד אחד, אין לה בסיס | לדבריו: "אנשים עלולים לפנות למקומות שבמציאות נורמלית אף אחד לא היה מעלה על דעתו
עמי אילון ראש השב"כ לשעבר

ראש השב"כ לשעבר עמי אילון התראיין היום (חמישי) לרדיו תל אביב ואמר כי "כמה מההנחות שבדיון הציבורי ובתקשורת נהגנו להניח, שאלימות יכולה להגיע רק מצד אחד, אין לה ממש בסיס. אם הייתי היום ראש השב"כ, הייתי דואג. יצור אנושי שמגיע למצב שנראה לו כאסון והוא מרגיש שאין לו שום כלי להתמודד".

"עם האסון הזה, אנשים עלולים לפנות למקומות שבמציאות נורמלית אף אחד מאתנו לא היה מעלה על דעתו. בעבר הרחוק, השמאל נתפס לא פחות כאיום מאשר הימין. כשהקריאות האלה מגיעות מאנשים שנתפסים כאנשי שוליים. ההשפעה שלהם היא מינורית וכמות האנשים שמושפעים מכך היא קטנה מאוד, ככל שאותה אישיות עצמה לא מתכוונת לעשות מעשה. אבל אם זה אנשים שנתפסים אחרת, כמובילי דעה, יש מי שמקשיבים להם ומתייחסים לדבריהם ברצינות".

עוד מבחזית החדשות

כזכור מוקדם יותר החודש, שוחח ראש השב"כ רונן בר עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, על רקע העלייה בשיח האלים והמסית כנגד נבחרי ציבור ככלל וראש הממשלה בפרט. ראש השב"כ אמר בשיחה כי בימים האחרונים הוא זיהה עלייה בהיקף וחומרת ההתבטאויות הפומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, אשר יש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים. לאור זאת סוכם, כי מערכת אכיפת החוק תנקוט במדיניות של אפס סובלנות כלפי מי שיסית לאלימות או יקרא לפגיעה בנבחרי ציבור וכן כלפי מי שיקרא לפגיעה במפגינים.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי וראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב יגאל בן שלום הבהירו כי כל פרסום או התבטאות שיש בה משום הסתה לאלימות, תיחקר על ידי המשטרה כדי לבלום מבעוד מועד אפשרות להסלמה. בהמשך הודיעה הפרקליטות כי אישרה למשטרה לפתוח בחקירות פליליות במקרים של התבטאויות החורגות מגדר חופש הביטוי, ובמקרים מתבקשים אף תעמיד לדין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים