שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עמידרור על מינויו של הנגבי לראש המל"ל: "יש לו חוט שדרה"
ראש המל"ל לשעבר יעקב עמידרור התייחס בראיון למינויו של חבר הכנסת לשעבר צחי הנגבי לתפקיד ראש המטה לביטחון לאומי: "לא צריך להוכיח את עצמו" | האזינו
ראש המל"ל צחי הנגבי וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: פייסבוק - צחי הנגבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את חה"כ לשעבר צחי הנגבי לתפקיד ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) למרות שאין לו עבר ביטחוני. היום (חמישי) התראיין האלוף במיל' יעקב עמידרור, ראש המל"ל בעבר, ועמית בכיר במכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון בהווה, ל- 103FM.

בראשית דבריו הזכיר עמידרור כי תפקיד ראש המל"ל הוא אחד התפקידים המורכבים ביותר במערכת, והסביר כי "במובן הזה שהוא צריך לתאם את כל המערכת הביטחונית באופן שזה יעבור לקבינט מבושל וברור, והקבינט הוא כולו פוליטי בהגדרה. כשאתה יושב על קו התפר הזה החיים הם לא פשוטים, ואתה צריך לקחת בחשבון כל מיני דברים. אנשים כמוני, שבאו מהעולם המקצועי, היה להם חיסרון מסוים בהבנת המערכת הפוליטית. החיסרון הזה לצחי לא יהיה. היתרון שיש לצחי מגלם גם חיסרון – אין לו את המעורבות המקצועית שמאפשרת לומר גם ללובשי המדים, לאנשי המוסד, והשב"כ "תראו מה שאומרים זה לא הגיוני. תעשו איזו מחשבה שנייה בעניין". פה צחי יצטרך לעשות צעד שהוא לא פשוט לעשות אותו".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף עמידרור "תראו, לצחי יש כמה יתרונות משמעותיים. קודם כל הוא אדם מבוגר, והוא לא צריך להוכיח את עצמו. את כל הדברים שעושים בני ה־30 וה־40 הוא כבר עשה מזמן. חשוב מאוד שבצמרת יהיו אנשים עם ניסיון חיים, אנשים שמבינים שלא כל דבר זה "מחר בבוקר", ולא כל דבר שאתה רוצה אתה מקבל. דחיית סיפוקים זהו דבר מאוד חשוב ברמות הבכירות האלה. לראש המל"ל יש יתרון אדיר בזה שהוא כבר לא בתחילת דרכו, ולא רוצה עכשיו עוד שלושה-ארבעה תפקידים. צחי נמצא במקום בו הוא עושה את הכול באמת אבל לטובת מדינת ישראל, צחי כבר לא צריך את התפקיד הבא. ברור לו שהוא נכנס לשם אז הוא שם".

לשאלה "האם בתוך המל"ל נכון שימנה לו סגן שהוא איש ביטחון מובהק?" השיב עמידרור כי "יש מזכיר צבאי לראש הממשלה, והאיזון הפנימי יהיה כנראה מעט שונה, מאשר שישב אלוף בראש המל"ל. בקוקפיט, במשרד ראש הממשלה, לא יהיה חסר הידע הזה". 

עוד טען עמידרור "בעצם הישיבה שלך על הכיסא הזה אתה חייב אותו הדבר לראש הממשלה. תראו, אני לא חושב שצחי מרגיש שהוא חייב יותר מדי לראש הממשלה. אני לא חושב שראש הממשלה חושב שצחי חייב לו את הקריירה שלו עד היום, ואני לא חושב שצחי חושב שהוא חייב לראש הממשלה את הקריירה שלו עד היום. לכן, מהבחינה הזו אני לא חושב שיש לצחי איזושהי מחויבות מיוחדת. זו היכולת לעמוד ממול ופה היתרון הגדול של צחי בגלל שהוא בא מהפוליטיקה. הוא מבין את המשמעויות".

לסיכום אמר עמידרור כי "מההכרות הלא עמוקה שיש לי עם צחי – יש לו חוט שדרה. אם הוא ישתכנע שמשהו לא נכון הוא יעמוד ויגיד שהוא חושב שזה לא נכון".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. נכון שאני מגיב חודשיים וחצי אחרי פרסום הכתבה, אבל אולי גם פה יש שגיאה במינוי אדם פוליטי לתפקיד מקצועי ביטחוני, לאור מה שקרה בדרום.
    כרגיל אצל נתניהו, לא ברור מה באמת הוא רוצה וצריך מהמינויים שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים