שיתוף
תגובות
חדשות » על פי ההערכות: נתניהו בדרך לעסקה
חותרים לעסקה
בחדשות סוף השבוע פורסם כי נשיא בית המשפט העליון לשעבר הפרופסור אהרון ברק התערב במגעים לעסקה ולוחץ על היועמ"ש ד"ר מנדלבליט לסיים את הפרשה
ד"ר אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה | צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שיסיים את כהונתו בעוד שבועות ספורים, נועץ לאחרונה עם נשיא בית המשפט העליון בדימוס השופט אהרן ברק. כתב חדשות 12 ירון אברהם דיווח כי הנשיא ברק הוא זה שיזם את השיחות, ובהן ביקש ממנדלבליט "אביחי, תחתור לעסקה" עם בנימין נתניהו.

על פי הפרסומים השופט ברק סבור שהאינטרס הציבורי לראות את הפרשות המשפטיות של נתניהו מסתיימות בעסקת טיעון גובר על האינטרס הציבורי שהן יתבררו בבית המשפט. אך בנוסף לכך, על פי הפרסום, עדיין, נשיא בית המשפט העליון לשעבר מבהיר למנדלבליט כי הוא תומך בעסקת טיעון מקלה בפרשות ובסעיפי האישום אך לא בוויתור על הקלון.

השופט ברק אישר את נכונות הידיעה.

יצויין כי על פי הפרסומים יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הוא זה שפעל "לגייס" את נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק "לחזק" את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפעול בעניין עסקת הטיעון.

כזכור, במהלך השבועות האחרונים התנהלו מגעים בין ראש הממשלה לשעבר נתניהו לבין הפרקליטות על עסקת טיעון, המגעים נמשכו זמן רב והתקיימו בסודיות מוחלטת, עם שותפי סוד מעטים, אך בסופו של דבר התפוצצו על רקע הדרישה הלא מתפשרת של נתניהו שהענישה לא תכלול קלון, ומטבע הדברים גם לא מאסר. 

ראוי לציין כי לשני הצדדים הייתה סיבה טובה לקיומם של המגעים הללו. נתניהו העריך שמנדלבליט מעוניין לסיים את כהונתו עם "שולחן נקי", וכי ניתן לנצל את חלון הזמנים הצר בטרם הפרישה כדי לסגור עסקה מהירה בתנאי לחץ. מנדלבליט היה מוכן לשמוע ואף לבדוק, אבל תנאי הכניסה שלו למשא ומתן, ככל הידוע, היה הודאה מלאה וענישה שתכלול מאסר על תנאי עם קנס משמעותי וקלון. כשהתברר שנתניהו לא מוכן לשקול קלון, המגעים, כאמור, התפוצצו. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים