שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » עליה חדה באנטישמיות בארה"ב: "רמה שלא נראתה מזה עשורים"
בסקר של הליגה נגד השמצה בארצות הברית נמצא כי 85% מהאמריקאים מאמינים לטענה אנטישמית אחת לפחות | "עלייה מדאיגה בדעות אנטישמיות ושנאה בכל קטגוריה"
שריפת דגל ישראל בהפגנה נגד ישראל | צילום: Nelson Antoine, שאטרסטוק

מסקר שפרסמה הליגה נגד השמצה (ADL) בארצות הברית עולה, כי מספר האמריקאים שמאמינים ברעיונות אנטישמיים הוכפל מאז 2019. על פי המחקר שבוצע בקרב אלפי אמריקאים נמצא כי 85% מאמינים לטענה אנטישמית אחת לפחות, לעומת 61% ב-2019. חמישית מהנשאלים האמינו בשש או יותר טענות אנטי יהודיות על בדלנות לעומת 11% ב-2019.

מנכ"ל הליגה, ג'ונתן גרינבלט, אמר ביום חמישי כי תוצאות המחקר "מדהימות ומהוות קריאת השכמה לכל המדינה". עוד אמר גרינבלט כי "יש עלייה מדאיגה בדעות אנטישמיות ושנאה בכל קטגוריה, ברמות שלא נראו מזה עשורים".

עוד מבחזית החדשות

הסקר, שנערך בקרב 4,000 מבוגרים בסתיו 2022, הציג למשתתפים 14 הצהרות ושאל אותם אם הם מאמינים שהן נכונות במקצת/נכונות ברובן, או שקריות במקצת/שקריות ברובן. האמירות התמקדו בקלישאות אנטישמיות כמו "יהודים נוטים להישאר מאוחדים יותר משאר האמריקנים", או "יש ליהודים שליטה רבה מדי על וול סטריט", או ש"אכפת להם רק מיהודים אחרים".

חמישית מהמשתתפים שהסכימו עם שש מהאמירות המוצגות להם, מהווים כפול מהממצאים של 2019, שבה נערך הסקר בפעם האחרונה, והאחוז הגבוה ביותר מאז 1992. יש לציין כי הדיווחים על פשעי שנאה בארצות הברית זינקו באופן חד.

הסקר של ADL מצא קשר בין הביקורת על ישראל לאנטישמיות ומצא כי 23% מהנשאלים מאמינים שישראל עושה מה שהיא רוצה משום שהיא שולטת בתקשורת. 18% לא אוהבים לבלות עם אנשים שתומכים בישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים