שיתוף
תגובות
חדשות » עיתונאי של ה"וול סטריט ג'ורנל" נעצר ברוסיה באשמת ריגול
אוון גרשקוביץ' נעצר על ידי שירותי הביטחון של מוסקבה ומואשם בריגול |בארה"ב חוששים כי הוא ישמש כקלף מיקוח
הקרמלין במוסקבה | צילום: ויקיפדיה

שירות הביטחון הרוסי דיווח היום (חמישי) כי אנשיו עצרו את אוון גרשקוביץ', עיתונאי העובד עבור העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", בעיר יקטרינבורג שבהרי אורל במרכז רוסיה.

לטענת שירותי הביטחון הרוסיים, גרשקוביץ' ניסה ליצור קשר עם דמות מרכזית במערך התעשייתי צבאי של רוסיה. בהודעת הארגון, שפורסמה בסוכנות הידיעות הרוסית "ריה נובוסטי", נכתב: "הופסקה הפעילות הבלתי חוקית של כתב שלוחת מוסקבה של העיתון האמריקני 'וול סטריט ג'ורנל', אזרח ארצות הברית אוון גרשקוביץ', שנולד בשנת 1991, חשוד בריגול לטובת ארצות הברית".

עוד מבחזית החדשות

בסוכנות הידיעות הרוסית "טאס" דווח כי שירותי הביטחון טוענים שגרשקוביץ' נעצר בעיר יקטרינבורג "בשעה שניסה להשיג מידע סודי הקשור לפעילות של אחד הפרויקטים של התעשייה הצבאית הרוסית". גרשקוביץ' קיבל אישור לפעול כעיתונאי ממשרד התקשורת הרוסית והיה רשום כחוק במדינה.

במשרד החוץ הרוסי אישרו את החשדות ואת המעצר. דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה אמרה בתגובה כי: למרבה הצער, זו לא הפעם הראשונה שהסטטוס של כתב זר, עם אשרת עיתונאי ואישורים נדרשים, משמשת אזרחים מהמערב לפעולות שאין להן שום קשר לעיתונות".

במערב חוששים כי מטרתו האמיתית של המעצר היא להפעיל לחץ על ארצות הברית ולהשתמש בכתב העצור כקלף מיקוח. העיתונאי הקנדי ניל האואר, שפועל כעת באוקראינה, כתב: "חדשות מדאיגות במיוחד מרוסיה. אוואן הוא עיתונאי מקצועי ומצוין. נראה שהקרמלין מנסה להפוך אותו לבן ערובה".

גרשקוביץ' כתב בעבר לכלי תקשורת בולטים כמו הניו יורק טיימס, סוכנות הידיעות הצרפתית איי.אף.פי כמו גם לכלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה ברוסיה. כיום הוא משמש ככתב לענייני רוסיה, אוקראינה ומדינות ברית המועצות לשעבר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים