שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עירק: הישראלית החטופה הוזהרה "לעזוב את עירק"
פרטים חדשים
ראש ממשלת עיראק הקודם העביר בשנה האחרונה אזהרות לאמריקאים ולרוסים לגבי פעילותה של אליזבת צורקוב במדינה המוסלמית | צוקרוב שמעה את האזהרות אך לא הקשיבה להן
בגדד | צילום: ויקיפדיה

ארבעה חודשים חלפו מאז נחטפה הישראלית אליזבת צורקוב בידי המליציה שיעית בעיראק. הערב (חמישי) פורסמם לראשונה ב"מהדורה המרכזית" כי היא קיבלה התרעות ואזהרות לגבי הסכנות על השהות שלה בעירק, כאשר ביקרה שם לפני מספר חודשים .

מוסטפא אל-כאזימי, ראש ממשלת עיראק הקודם, שהיה בעברו גם ראש המודיעין במדינה ובעל קשרים קרובים עם גורמים בממשל האמריקאי, העביר לאמריקאים ולרוסים בשנה האחרונה את המסר: "מה שצורקוב עושה בשטח עיראק, מסכן אותה".

עוד מבחזית החדשות

האזהרות הועברו גם אליה באופן אישי על ידי גורמים שונים בישראל. לפני הגעתה האחרונה לעיראק, היא הוזהרה שוב לבל תעשה זאת, אך בחרה שלא להקשיב לאזהרות. לאנשים הקרובים אליה ולבני משפחתה הסבירה, כי כדי לחקור תנועות פוליטיות במזרח התיכון צריך נוכחות בשטח, אין דרך אחרת לבצע את המחקר הזה.

בישראל מסרבים להתייחס לשאלה אם יש או אין תיעוד שלה, אבל בידי ישראל יש ראייה ברורה שהיא בחיים, ושמצבה טוב. גם המשפחה שלה מכירה את הראייה הזו שמשקפת את עובדת היותה בחיים. הפעולות לשחרורה מתקיימות כל העת, בשיתוף מדינות נוספות.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף דווח בעיראק, כי בכיר בגדודי חיזבאללה במדינה קורא לחקור אחר גורלה של "אסירת האסירים", ככל הנראה בנוגע לאליזבת צורקוב. החוקרת הישראלית-רוסית חקרה את התנועה הסדרית, וביקרה בעבר גם בלבנון, אך שם נזהרה הרבה יותר מהאפשרות של חשיפת זהותה ונמנעה מלהגיע למקומות מסוימים.

לעומת זאת, בעיראק הרגישה צורקוב הרבה יותר בטוחה. היא ביקרה שם כבר ב-2022, שכרה דירה יחד עם אישה עיראקית בשכונת אל-כראדה בבגדד, ופקדה לעיתים קרובות את חדר הכושר. המודיעין העיראקי שיגר אזהרה לרשויות ברוסיה וארה"ב "מוטב לה לעזוב את עיראק".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. בטח בבויה שעלתה מ המדינות של ברית המעצות לשעבר?! כאילו יהודיה שחושבת ו מתנהגת כמו גויה?! ישראל לא צריכה ו אסור לה לשלם מחיר עבור 1 כזאת!!

  2. למה עושים כ"כ הרבה רעש בגלל עוד איזה שמאלנית חולת נפש שבחרה להישאר שם למרות ההתראות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים