שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » עימות בין נתניהו לגנץ על פינוי אביתר
הקרב האחרון
שר הביטחון השיב למכתב מלשכת רה"מ בו נטען כי לא קיבל את אישור לתחילת הפינוי. "אין הוראה בדין הקובעת כי הוצאת צו תיחום באזור יו"ש טעונה אישור ראש ממשלה"
גנץ ונתניהו | צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

ראש סגל ראש הממשלה אשר חיון הוציא אתמול מכתב לראש מטה שר הביטחון מעיין ישראלי, בו הוא מבהיר לה, כי צו תיחום, טעון אישור ראש הממשלה, זאת בהתייחס לצו התיחום שיצא לישוב אביתר בימים האחרונים. צו חריג ודרקוני, משמעות הצו היא שבתוך 8 ימים ממועד פרסום ההכרזה לא יכנס איש לתחום היישוב ולא ישהה בו ואף מי ששוהה בו יחויב בעזיבה עם חפציו, לא ינתן להכניס רכוש או להיכנס פיזית למקום לאחר מכן.

במכתבו כותב בין השאר ראש הסגל של ראש הממשלה כי: "השטח עליו הוקם הישוב הוא שטח סקר הניתן להכרזה כאדמת מדינה" על כן הוא מבקש "להמנע מביצוע פעולות אכיפה עד להשלמת הבדיקה".

בהמשך למכתב ראש הממשלה אתמול בנוגע לצו התיחום במאחז אביתר, פנתה לשכת שר הביטחון ללשכת ראש הממשלה במענה הבוקר (ה'), לפיו: "אין הוראה כלשהי בדין הקובעת כי הוצאת צו תיחום באזור יהודה ושומרון טעונה אישור ראש ממשלה".

עוד נכתב במענה: "מבלי להידרש לשאלות המורכבות הכרוכות בקביעת מעמד קרקע באזור, עצם הקמת המאחז הינה פעולה בלתי חוקית שהיקפה ומאפייניה חריגים. נסיבות המקרה החריגות הן שהביאו להחלטה על הוצאת צו התיחום, וזאת לאחר התייעצות עם כלל הגורמים הביטחוניים והמשפטיים הרלבנטיים".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר בתגובה לדברים: "אני קורא לכל מפלגות הבית מימין ומשמאל לאשר את אביתר. הסדרת אביתר היא מענה ציוני ערכי לרצח הנתעב בצומת תפוח".

אם המקום יוסדר, נתניהו יוכל לקבל קרדיט על כך – ואילו אם יפונה, זה צפוי לקרות בתקופת הממשלה החדשה שבראשות נפתלי בנט. זאת, אלא אם כן המאחז יוכרז כשטח צבאי סגור כבר ביומיים הקרובים, דבר שיוכל לאפשר פינוי מהיר, עוד לפני ההשבעה.

מאחז אביתר הוקם כגבעה קטנה מעל צומת תפוח מיד לאחר רצח אביתר בורובסקי מיצהר בפיגוע דקירה בצומת תפוח, לפני 8 שנים. לפני כחודש, לאחר רצח יהודה גואטה בפיגוע הירי בצומת תפוח, חודשה הבנייה במקום ובתוך זמן קצר הוצבו בו עשרות מבנים יבילים ועברו להתגורר בו עשרות משפחות צעירות . במקום נסללו כבישים, פעוטון, בית מדרש, תשתיות מים חשמל ואינטרנט והוקם בו גן שעשועים חדש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים