שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עימות בין השר למפכ"ל: בן גביר זימן את מפקד מחוז ירושלים לשיחת בירור
השר בן גביר זימן את ניצב דורון תורג'מן, לשיחת בירור בעקבות ההתפרעויות בהפגנות "אובדן שליטה על האנרכיסטים" | המפכ"ל שבתאי בתגובה: "מצר על הבירור הפומבי"
השר איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי | צילום: יחיאל גורפיין, איחוד הצלה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זימן הערב (חמישי) את מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, לשיחת בירור בעקבות ההתפרעויות וחסימת הכביש בהפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט. בן גביר מתח ביקורת על התנהלות המשטרה ואמר "משטרת ירושלים איבדה שליטה על האנרכיסטים". לעומת זאת, המפכ"ל, רב-ניצב יעקב שבתאי, מיהר להוציא הודעת גיבוי למפקד המחוז "על עמידה איתנה והפעלת שיקול דעת בטיפול במחאה ובהמשך בהפרת הסדר". המפכ"ל גם ביקר את השר ואמר: "מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן פומבי בעוד כוחות המשטרה פועלים בשטח, ולא באמצעות תחקיר מבצעי ענייני המתבצע בסיום הפעילות כמקובל".

לדברי השר בן גביר "אירוע שבו הוצתו צמיגים בוערים ליד מעון ראש הממשלה, נחסם כביש מספר 1, ונחסמה תנועת הרכבת הקלה, כל אלה אירועים חמורים ביותר שבהם שוטרים ולוחמי מג"ב היו במקום, אך קיבלו הוראה מפורשת שלא לאכוף את החוק ולא להתעמת עם המתפרעים".

מתנועת הדגלים השחורים נמסר בתגובה: "אנו מצפים מהמפכ"ל לסרב לדרישת בן גביר לזמן לשיחת נזיפה את מפקד מחוז ירושלים. לשר אסור על פי חוק להתערב בעבודת המשטרה".

מתנועת קריים מיניסטר נמסר בתגובה: "במקום לטפל באלימות נגד מפגינים בן גביר מבקש לשסות בהם שוטרים. מוטב שמפקד המחוז ינהג באחריות ופשוט יתעלם ממנו. אם ההפיכה המשטרית תעבור, המשטרה תהיה מיליציה של בן גביר וחופש הביטוי יירמס. אסור לתת לזה לקרות".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "האיומים שלך לא ירתיעו את הציבור. הקואליציה הדורסנית הזו גמרה אומר לחסל את הדמוקרטיה ולהפוך את ישראל לדיקטטורה נוסח פולין והונגריה. לא נאפשר לכם את זה. ביום שני הקרוב יעלו לרחבת הכנסת עשרות אלפי מפגינות ומפגינים על מנת לעצור את ההפיכה המשטרית המסוכנת שהממשלה הזו מנסה להעביר בצורה לא דמוקרטית".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בן גביר אלים גזען משכבר הימים. הגיע למלוכה חסר עקבות. לא נתן לו לנהל לנו את החיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים