שיתוף
תגובות
חדשות » עט לרצוח: כלי הכתיבה הקטלני של ארגוני הפשע בישראל
מפחיד
המצאה קטנה וקטלנית במיוחד הפכה ללהיט בקרב ארגוני הפשע בישראל | עט יורה שיכול להרוג בן אדם במהירות ובדממה | "החשש הוא שעטים כאלה ישמשו מחבלים"
העט היורה | צילום: דוברות המשטרה

לאחרונה אימצו ארגוני הפשע בישראל, עט קטלני שמסוגל לחסל כל מי שעומד ברדיוס של כמה מטרים, מכניסים קליע ויורים. הוא קטן, נוח לנשיאה, קל להסתרה, יעיל וקטלני וכבר מספר עבריינים חוסלו באמצעותו.

על פי ההערכות, בישראל מסתובבים כ-5,000 עטים יורים, רובם יוצרו במחרטות פיראטיות, כאשר כמה מאות מהם הוברחו לישראל מגרמניה, בלגיה והמזרח הרחוק. עלות העט נעה בין 200 ל-300 דולר ובישראל הוא נמכר במחיר של בין 2,500 ל-4,000 שקלים.

עוד מבחזית החדשות

לדברי קצין משטרה "החשש הוא שעטים כאלה שמיוצרים באופן פיראטי ומוברחים לישראל עלולים לשמש מחבלים שינסו לפגוע בחיילי צה"ל. אני יודע בוודאות שבאמצעות עטים יורים חוסלו עבריינים בכירים בישראל ועשרות נפצעו". עוד אמר הקצין כי "הוא יעיל מאוד, קל לנשיאה, קטלני ביותר בטווחים קצרים והוא זול מאוד, יחסית לרובים ואקדחים שמחירם יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים. כל עבריין שמכבד את עצמו מחזיק בעט קטלני היום בעיקר לצרכי הגנה עצמית. בלחיצת כפתור אתה יכול לחסל כל אחד".

על פי אותו גורם משטרתי, עטים כאלה מיוצרים במחרטות באזור השרון, פתח תקווה, קריות, השפלה ויישובי המשולש. כמויות לא מעטות נמכרו לעבריינים בכירים בארגוני פשיעה בישראל ולארגוני טרור בגדה המערבית ובעזה. ההערכות הן שכלי הנשק הגיעו גם לידי הזרוע הצבאית של חמאס והם מסכנים את חייהם של חיילי צה"ל.

העט הקטלני הגיע לישראל לפני כ-15 שנה, אחרי שעבריינים הצליחו להבריח כמה עשרות מהם לשטחי הארץ. במשטרת ישראל לא קלטו במה מדובר, ולא ידעו על קיומו של כלי הנשק הזה. עבריין בכיר בארגון פשע בתל אביב שכר מחסן באזור התעשייה ובעזרת חרט וחייל בשירות סדיר החל לייצר את העט היורה לצרכים מסחריים.

המחרטה ייצרה מאות עטים יורים ואלפי כדורים תואמים שרובם נמכרו לעבריינים במרכז הארץ. מדובר בעט יורה שניתן להטעין בקליע אחד שהקוטר שלו הוא 0.22 מ"מ. לקח למשטרה כמה חודשים טובים לפשוט על המחרטה ולתפוס 150 עטים יורים ארוזים ומוכנים למכירה. השלושה נעצרו ובית המשפט גזר עליהם בזמנו עונשים שנעו בין שנה לשנתיים מאסר בפועל.

לדברי קצין משטרה בכיר "לא רק עבריינים ומחבלים מחזיקים בעט הקטלני, זה הגיע גם לידיים של בני נוער שחושבים שזה משחק. הם לא מבינים שזה לא צעצוע, שהם מחזיקים בכלי נשק קטלני".

תעשיית העטים היורים בישראל מגלגלת כ-50 מיליון שקל בשנה בייצור מקומי ועוד כ-20 מיליון שקל בהברחתם מחו"ל באמצעות בלדרים. חלק מהמעורבים בייצור העטים הם מובטלים או חרטים שזקוקים בדחיפות לכסף קל ומהיר.

עבריין שהתמחה בייצור עטים יורים הסביר "זה כסף טוב. עלות ייצור של עט יורה היא משהו כמו 50 שקל והרווח פשוט מטורף. אם מוכרים בסיטונאות, כלומר משהו כמו 100-500 עטים, עבור כל עט היינו מרוויחים 800 שקל לפחות. זה כלי שעף מהר מאוד מהמדף. הוא מבוקש. כל שבוע היינו מקבלים חמש הזמנות לייצר מאות עטים. ייצור של עט אחד כזה לוקח בערך שעתיים. יש לנו שבלונות מיוחדות שאיתן עבדנו. תמיד דיברנו בטלפונים בקודים כדי שהשוטרים שהאזינו לנו לא יבינו שום דבר".

לאחרונה הצליחו שוטרי היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים לתפוס כמה עשרות עטים יורים. גם באזור הקריות נתפסה כמות גדולה של עטים. לפני כשלוש שנים עצרו בלשי היחידה המרכזית במשטרת מרחב הנגב בסיועו של סוכן סמוי רשת שכללה חמישה עבריינים מצפון הארץ ודימונה שהבריחו לישראל 30 עטים יורים.

לפני כשנתיים, בנובמבר 2016 נעצרה חוליית עבריינים שהיו מעורבים בייצור מאות עטים, ביניהם העבריין רמיל ניסנוב, ארתור מיאורוב ואמיל משאילוב. האחרון נעצר כשבאחזקתו 450 עטים יורים ארוזים ומוכנים למכירה. למיאורוב היו 109 נוספים.

ניסנוב, תושב עכו בשנות ה-30 לחייו, יזם את ייצור העט הקטלני ועמד בראש החולייה. הוא תכנן למכור כ-1,000 עטים כדי להחזיר חובות שנקלע אליהם. שווי העטים שנתפסו נאמד בשווי של כשני מיליון שקל. הרשת של ניסנוב, הייתה מהגדולות שפעלו בעשור האחרון בישראל והמבצע ללכידת חבריה זכה לשם: "הולך על המים".

במהלך מרבית חקירתו שמר ניסנוב על זכות השתיקה וסירב לענות לשאלות החוקרים. פרקליטות מחוז מרכז הגישה נגד ניסנוב, מושאילוב ומיאורוב כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בגין עבירות של ייצור נשק.

עוד מבחזית החדשות

במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים נגזרו על השלושה עונשים קלים כיוון שהמשטרה לא בדקה את תקינות כל העטים היורים ולמעשה בדקה רק עשרה מהם. על ניסנוב שיוצג על ידי עורכי הדין מיכאל כרמל ודן אסלנוב נגזרו 75 חודשי מאסר, ועל מושיאלוב ומיאורוב שיוצגו על ידי עורכי הדין יורם הלוי וקובי בן שעיה נגזרו 85 ו-75 חודשי מאסר בפועל בהתאמה.

"זו תופעה מסוכנת וחמורה ביותר. בתי המשפט צריכים לגזור עונשים חמורים ומרתיעים מאוד על אותם עבריינים כדי לצמצם את ממדי הייצור של העטים היורים", טוען קצין משטרה בכיר "צריכים לגרום לכך שעבריינים יקבלו עשר-חמש עשרה שנות מאסר בפועל. אז לא ישתלם לייצר עטים יורים והתופעה הזו תעלם".

בהשקעה של כמה מאות שקלים בלבד, אימצו העבריינים את השימוש בעט היורה, ומשתמשים ב-"כלי הכתיבה המשודרג" באירועי ירי וניסיונות חיסול. בשנת 2001 בוצע הרצח הראשון בישראל באמצעות מה שנראה כמו "עט יורה" במועדון "הסינרמה" בתל אביב במהלכו נורה נער בן 21.

נוכח הביקוש לנשק זה בעולם התחתון, נפוצו ברחבי הרשת סרטוני הדרכה שמסבירים איך להפוך עט כתיבה לכלי הריגה. דוגמה לכך נתקבלה רק לפני כמה שבועות בצפון הארץ. בתום חקירה של שוטרי המחוז הצפוני, הוגש כתב אישום נגד גבר בן 30 שירה באדם אחר שאירח אותו בדירתו באחד היישובים בגליל ופצע אותו קשה. במהלך החקירה הבינו השוטרים שהירי נעשה בעזרת אקדח דמוי עט, שמסוגל לירות ירי קטלני בלי להשאיר תרמיל בזירה.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. שלום ! אני ארתור מיאורוב שנתפסתי ושילמתי מחיר .
    הכתבה מצויינת ו90% מידע שלא היה ובטח שניסאנוב ממש לא היה בראש של הפרשה חחח מתוך 1500 ניסיונות של חיסול אם האט רק 2 הצליחו
    כתבה של שקרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים