שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » עורך דין צבאי: מתי צריך אותו?
הצעירים בישראל מקדישים שנים ארוכות משנות הבחרות שלהם עבור המדינה ושירות בצבא ההגנה לישראל
תגיות: ,
עורך דין צבאי | צילום: Freepik

במהלך השירות הצבאי הם עוברים שנים ארוכות שבהם הם מעצבים את אישיותם וצוברים חברים וחוויות אשר יהיו חלק בלתי נפרד מהחיים שלהם. במקרים מסוימים חייל יכול להגיע למצב שהוא עומד בפני תביעה בפני בית דין צבאי, כאשר הדבר היחיד שהוא יכול לעשות בכדי לזכות בתביעה או להקל על עונשו הוא פנייה אל עורך דין צבאי המחזיק בידע ובסמכות לייצג חיילים בבית דין צבאי. ישנם גם מקרים בהם חיילים משוחררים סוחבים איתם צלקות ואף פגיעות ממשיות מהשירות, והם זקוקים לשירותיו של עורך דין צבאי בכדי שיסייע להם להגיש תביעה לצורך הכרה בקשר בין השירות לפגיעה שלהם וקבלת פיצוי הולם.

עוד מבחזית החדשות

סמכויותיו של עורך דין צבאי

עורך דין צבאי הוא למעשה עורך אשר מתמחה בדיני הצבא והביטחון ומכיר היטב את כלל הפקודות וחוקי צה"ל השונים. עם זאת, חשוב לשים לב שעורך דין צבאי איננו עובד צה"ל או משרת בצבא, אלא אזרח לכל דבר. למעשה, עורך דין צבאי הוא הסמכות הבלעדית לייצג חייל במהלך הליך משפטי בבית דין צבאי. העבירות שבהם דנים בבית דין צבאי הן עבירות פליליות אשר התרחשו במסגרת הצבא או עבירות יכולות להתרחש במסגרת הצבא אך לא רק – כמו עבירות אלימות, סמים או עבירות מין. עם זאת, עורך דין צבאי לא יכול לייצג חייל במסגרת עבירות משמעת אשר אינן עוברות להליך פלילי, אך הוא יכול לייעץ לו לפני העמידה לדין המשמעתי ולעזור לו לדעת מה כדאי לו להגיד ומה לא.

חשיבות הבחירה בעורך דין צבאי מקצועי ומנוסה

צבא ההגנה לישראל רואה בחומרה רבה עבירות של חייל המשרת בצבא, ויכול להחמיר בעונשו במקרים מסוימים ולהשית עליו עונש כבד במיוחד. הדבר הטוב ביותר שיכול חייל שעומד בפני משפט בבית הדין הצבאי לעשות, הוא לפנות אל עורך דין צבאי מקצועי ומנוסה אשר מחזיק בידע ובניסיון רב בתחום ויוכל לייצג אותו בצורה הטובה ביותר בפני בית הדין. כמו כן, עורך דין צבאי מקצועי יכין היטב את החייל לפני הופעתו בבית הדין, ידריך אותו מה כדאי לו להגיד ומה לא, ויסייע לו לעבור את התקופה הקשה ולצלוח אותה על הצד הטוב ביותר עד כמה שניתן. ולכן, ישנה חשיבות עצומה לבחירה של עורך דין צבאי בעל ניסיון אשר יוכל לסייע מניסינו הן בתהליך המשפט עצמו והן בליווי החייל לאורך כל תהליך המשפט ועד לסיומו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים