שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עו"ד פיני פישלר: "בן גביר ימליץ להאריך את כהונת המפכ"ל לשנה רביעית"
עו"ד פיני פישלר, לשעבר קצין חקירות ביחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה, אמר בראיון: "בן גביר לא ימצא מפכ"ל מתאים יותר מקובי שבתאי, צריך זמן לבחון" | האזינו
מפכ"ל המשטרה בבת המצווה של בתו של איתמר בן גביר

עו"ד פיני פישלר, יו"ר משותף של ועדת המשטרה בלשכת עו"ד, שוחח הבוקר (חמישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM, הוא נשאל, כמה זמן יקח עד שמפכ"ל המשטרה יפוטר או יתפטר אחרי העימות החזיתי שלו מול איתמר בן גביר בוועדה המיוחדת בכנסת להעברת סמכויות?. לדבריו, "המפכ"ל לא יפוטר ולא יתפטר. המפכ"ל קובי שבתי, ייוותר עד היום האחרון של השנה. החודש זהו החודש האחרון של השנה השנייה ואני אומר לך בהצלחה רבתי ותהיה לו עוד שנה אחת. אם איתמר בן גביר ילמד לעבוד עם המפכ"ל, אני אומר לך איתמר בן גביר ימליץ למשלת ישראל להאריך את כהונתו לשנה רביעית מהטעם הפשוט".

בתשובה לשאלה על מה הוא מתבסס, ענה כי "רק דג מת שוחה עם הזרם ואני אומר לך שעל פי המשימות שאיתמר בן גביר, מציב בפני עם ישראל ובפניו ואנחנו רואים מה רוצה לעשות, הוא לא ימצא מפכ"ל אחר מתאים יותר מקובי שבתאי".

עוד מבחזית החדשות

לגבי הדברים שאמר המפכ"ל שבתאי בישיבת הוועדה המיוחדת, על כך שאי אפשר לקבל את ההצעה, הגיב, כי "כל שינוי בתחילת הדרך גם בוועד עובדים, ובכל מקום ארגוני, כל שינוי מכניס לפאניקה. זה משהו פסיכולוגי. במשטרת ישראל על אחת כמה וכמה. פוחדת פוחדת פוחדת ממש משינויים ולא מדובר בשינויים דרסטיים, אלא בשינויים המתבקשים המון שנים. החלפת מכונית יותר מפעמיים שלוש במשך השנים. יש לנו מכונית שנקראת פקודת המשטרה שנושאת לוחית זיהוי משנת 1971 ומאז עברו 52 שנים ואני אומר לך שבפקודת המשטרה הזו יש גם בלאי וגם קורוזיה ובשלה העת לתקן את מה שחסר. אני אהיה יותר קיצוני. אני במקום איתמר בן גביר לא הייתי מבקש לתקן את פקודת המשטרה. אני במקומו הייתי אומר: אני רוצה חוק משטרה! פקודת משטרה היא מנדטורית ויש חוק משטרה שמתעסק אך ורק בבעיות משמעת של משטרת ישראל ולא מה שצריך לעשות. אומר איתמר בן גביר אומר ובצדק: אני רוצה שהחוק הזה יתן לי גושפנקא להטוות מדיניות".

אם כך, נשאל פישלר, למה יש פחד מבן גביר, "לכן זומנתי היום לכנסת לאותה ועדה מיוחדת ואסביר להם שיכול להיות שצריך קצת זמן כדי לבחון את המלים בדקדקנות, מידתי או לא אבל בקונספציה הכללית, השר בא ואומר: 'מה שהיה לא יהיה! אני רוצה שיהיה כתוב מה הסמכויות שלי, היכן אני יכול להתערב והיכן לא. למשל: אני עומד חוצץ מול איתמר בן גביר אומר לו: אדוני, בחקירות אתה לא תיגע! אסור לשר להתערב חד וחלק! ולכן התיקון הזה בחוק יופיע. הוא לא יכול להתערב בחקירות. אגב, גם בתביעות, השר לא יכול להתערב. כולם מציגים בוועדה המיוחדת: "ועדת צדוק אמרה". ועדת צדוק המליצה ב-1999 לאחד את התביעות של המשטרה עם הפרקליטות כדי שהיא "תבלע" את 50 אחוז מתביעות המשטרה והפרקליטות תנהל אותן. זה לא קרה עד היום ואת זה אף אחד בכנסת לא אמר! ולכן אני אומר לאיתמר בן גביר: תלמד לעבוד עם מפכ"ל המשטרה כי אתם תוכלו לעבוד בפול ווליום כמו שאתה מבטיח. למפכ"ל קובי שבתאי אני אומר לעומת זאת: 'תלמד לגבי שינוי'. השינוי הזה לא יפגע בדמוקרטיה".

לגבי החשש שהמפכ"ל יהפוך לבובה, הוא הגיב, "לא בובה ולא חניך תורן. אני שומע את כל הביטויים המצחיקים האלה. ברגע שיש שינוי מסויים, יכול להיות שיש מילה פה מילה שם. השמש תזרח כמו כל יום ותראה שהמשטרה עובדת במשטר דמוקרטי. למשל: יכול להיות שיש מפקד מחוז שבמשך שנתיים לא עושה כלום. המפכ"ל לא מזיז אותו מהתפקיד. האם השר יגיד למפכ"ל: ציבור הבוחרים שלי רוצים שינוי, אני רוצה תוצאה ואני רוצה להעביר אותו תפקיד. למי הסמכות? אני פישלר לא יודע!  מתי מפקד מחוז או מפקד מרחב שם את המפתחות? מתי מפקד תחנה?"

בסוף הראיון פישלר נשאל על חשיפת הפרטים החסויים ע"י השר היוצא עמר בר-לב. לדבריו, "זה לא שר יוצא, זה השר הפולט, עזוב. הוא היה מפקד סיירת מטכ"ל אני מצדיע לו אבל עזוב הוא לא מתאים לתפקיד אולי מתאים למשהו באקדמיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים