שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » עוגיות לשבועות – הגבינה כבר בפנים
עוגיות שוקולד צ'יפס | צילום: Pixabay

אם כבר מאכלי גבינה, אז למה לא עוגיות גבינה? במהלך ימי החג אנחנו כמובן מכינים מגוון ארוחות, מתכונים ומטעמים על טהרת מוצרי החלב למיניהם. מנות פתיחה קלילות, מנות עיקריות משביעות, תוספות וכמובן קינוחים. יומיים שלמים שבהם אנו עומלים על מנות בסגנון זה. אז אם כבר מכינים ארוחות חלביות שלמות, ואם מקנחים בעוגות גבינה במבחר טעמים, שילובים וטכניקות אפייה, למה שלא נכין גם קערת עוגיות (אחת או יותר) שגם הן על טהרת הגבינות?

ריבועי גבינה ושוקולד צ'יפס

עוגיות שוקולד צ'יפס הן עוגיות פופולריות ואהובות במיוחד על ילדים ומבוגרים כאחד. שילוב של מרקם פריך ורך עם הפתעות של שוקולד צ'יפס טמונות בתוכן, אכן זהו פיתוי שלא ניתן לעמוד בפניו.

אפשר לשנות מעט את העוגייה הנפלאה הזו ולהתאים אותה לחג השבועות. על בסיס בצק פריך אפוי מעט מורחים שכבה מכובדת של תערובת גבינה מהירה וקלה ובתוכה נטיפי שוקולד צ'יפס לבנים כמובן. לאחר הרכבת עוגת הגבינות המיוחדת הזו, מכניסים אותה שוב לתנור עד שהגבינות מתייצבות מעט. לסיום מוסיפים עוד שכבה נוספת של בצק מפורר למעלה ואופים פעם שלישי ואחרונה.

הטריק בעוגיות אלו הוא, שהן מתחילות את דרכן כעוגה אחת, אך כאשר היא מתקררת לחלוטין, חותכים אותה לריבועים בינוניים ומניחים קערת העוגיות.

עוגיות חמאה עם גבינה כמובן

עוד רעיון נהדר לשינוי עוגיות פופולריות ואהובות כך שישתלבו בין שאר מנות החג הן עוגיות החמאה הנימוחות בפה. טעמן הנפלא של עוגיות אלו נשאר בזיכרון עוד הרבה לאחר שהסתיימו. הן רכות, נמסות בפה ומהוות פינוק מושלם לצד הקפה של הבוקר או נשנוש קליל אחר הצוהריים. 

הכנת העוגיות אינה מצריכה רשימת מרכיבים מפורטת, ולכן גם אינה דורשת תכנון מראש. אם מוסיפים לתערובת גם גבינה לבנה היא תתאים לחג ויחד עם זאת תשמור על מרקמה הנימוח ועל טעמה המיוחד.

גביניות בניחוח משגע

עוגיות ממולאות בסגנון עוגיות אמסטרדם, קינוח נהדר שאין צורך לעשות בו שינוי מיוחד הוא מאפה הגביניות הממלא את המטבח ריחות של וניל וגבינה משכרים.

הסוד של הקינוח הזה הוא בעוביו של הבצק, כך שיהיה עבה מספיק להכיל את מילוי הגבינה הנפלא, ויחד עם זאת דק מספיק כדי שטעמה של הגבינה יורגש והבצק לא יגנוב את ההצגה. מנה מתוקה זו יכולה בקלות להחליף ארוחת בוקר מושחתת, לסיים ארוחת צוהריים משביעה עם טעם מתוק ואף להיות מנת אירוח מושלמת ומושקעת. 

יש להקפיד על כמות גבינה מתאימה לריבוע הבצק שיעטוף אותה, ולא לוותר על התפחה שנייה של הבצק, שהופכת אותו אוורירי וקליל יותר.

חשוב לזכור שגביניות ניתן להקפיא. אפשר להכין כמות גדולה של גביניות ולשמור חצי מהן בהקפאה. כך תוכלו ליהנות מפינוק טעים במהלך החג ולשמור מנה נוספת לימים הבאים או למקרים שבהם מגיעים אורחים בלתי צפויים ואתם רוצים להגיש משהו במהירות. 

עוגיות גבינה מלוחות פיקנטיות

אומנם עוגיות מתוקות הן להיט בצנצנת העוגיות, אך יש מי שמעדיף דווקא את הטעם המלוח והפיקנטי. עוגיות גבינה נפלאות, מפנקות, טעימות ומלוחות. אין סיבה להגביל את עוגיות החג רק לטעם המתוק, אם אפשר בקלות להוסיף גם טעם מלוח לרשימת המנות.

לצורך הכנת עוגיות אלו משתמשים כמובן בגבינות קשות ומלוחות, כגון: קשקבל, פרמז'ן, צהובה או כל גבינה אהובה אחרת. לקבלת טעם פיקנטי, ואף חריף למי שמעדיף, אפשר כמובן לבחור גבינות חריפות יותר או להוסיף לתערובת פלפל צ'ילי במידה המתאימה ביותר. 

עוגיות נהדרות אלו ניתן לאכול כפי שהן או להוסיף לצידן מטבל גבינה חמצמץ שישלים את הטעמים.

קערת עוגיות במרכז השולחן, מזמינה וקורצת לכל יושבי הבית, אורחים, חברים ומשפחה. אין צורך בסיבה מיוחדת להתיישב לצידה עם כוס שתייה חמה ולנשנש אחת או שתיים. הכנתן של העוגיות אינה מצריכה זמן עבודה ממושך לרוב, והיא יכולה להתבצע בשעות אחר הצוהריים יחד עם הילדים, בשעה פנויה כאשר מתחשק לפנק ולהתפנק עם משהו מתוק וכמובן גם לצורך היערכות לאורחים.

לסיכום, אין צורך להגביל את קינוחי החג לעוגות המסורתיות והמוכרות שמככבות עליו כבכל שנה, כשבהחלט ניתן לגוון את השולחן עם מגוון עשיר של עוגיות בניחוח החג.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים