שיתוף
תגובות
יהדות » וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה » עדות מרטיטה על המפגשים ההסטורים בין ה"דברי יואל מסאטמר" ל"בבא סאלי": צפו
שמחת התורה באנטוורפן
תיעוד מרגש מפגישה ושיחה מרתקת שנערכה השבוע בין האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לגאב"ד מחזיקי הדת באנטוורפן הגאון רבי אהרון שיף

בביקור חיזוק תורני שערך האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו באנטוורפן, נמסר שיעור תורה מיוחד לבני הקהילה, כשלפני כן נועד הגאון רבי אהרון שיף שליט"א, עם האדמו"ר, בסוד שיח תורני.

במהלך השיחה סיפר האדמו"ר, רבי יאישהו על הקשר בין סבו ה"בבא מאיר" וה"בבא סאלי", לרבי יואל מסאטמר, על המפגשים ביניהם, ועל הסיבה בגינה קרא לבנו בכורו וממשיך דרכו, הגה"צ רבי יואל פינטו, על שם הרבי מסאטמר

בדברין אמר האדמו"ר רבי יאשיהו:

ידוע שרבי יואל מסאטמר הרבי שלנו רצה לפגוש את בבא סאלי למרות שלא ידע מיהו הבבא סאלי אבל שמע עליו רבות. אז הוא שלח את רבי איציקל (מפאשוורסק) לבדוק מיהו הבבא סאלי ענה לו רבי איציקל שהבבא סאלי הוא קדוש עליון.

כששמע זאת רבי יואל הוא נפגש עם הבבא סאלי פעמיים פעם אחת בפריז  ישבו יחד שעה אף אחד לא פצה פה ולבסוף שניהם החליפו קויטל להכין ברכה.בפעם השניה נפגשו במירון בקבר הרשב"י שעתיים אף אחד לא פצה פה לאחר הפגישה בבא סאלי אמר שראה דבר שהוא פחד ואימה ורבי יואל מסאטמר העיד אף הוא כך על הבבא סאלי.

הגר"א שיף הוסיף: כאשר רבי איציקל שמע על הבבא סאלי הוא שלח את החתן שלו רבי יענקלה שילך לברר מיהו הבבא סאלי והנחה אותו לבדוק האם הוא לומד "דברי יואל"….

האדמו"ר רבי יאשיהו הוסיף: כאשר נולדנו לא ידעו באיזה שם  לקרוא לנו הסבא רבי משה פינטו אמר לקרוא לנו בשם יאשיהו  על שם רי"ף דעין יעקב החותן של המהרח"ו ששם זה היה שם קשה, כל ילד שהם קראו לו בשם זה היה נפטר  ושלחו לרבי יואל שאמר הרי"ף דעין יעקב כלולים בו כל היסודות של ענין "שלושת השבועות", ובודאי יכול לקרוא על שמו ורבי מאיר אבוחצירא התעקש לקרוא לנו בשם זה ומהיום שנולדנו ביום א' תשרי סבלנו ייסורים קשים ביותר חלינו במחלה הידועה מספר פעמים, לא זכינו לילדים עשר שנים ברגע שנולד לנו בן קראנו לו יואל על שם רבי יואל טיטלבויים שזה היה הרבי שלנו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים