שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עבאס: "ישראל היתה מדינה יהודית ותישאר כזאת"
אמירה חסרת תקדים
ח"כ אבו שחאדה: "פיצול האישיות של ח"כ מנסור עבאס מטעה הן את הציבור היהודי והן את הציבור הערבי, יש מנסור בערבית ויש מנסור בעברית והם סותרים אחד את השני"
מנסור עבאס | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, השתתף היום (ג') בוועידת ישראל של עיתון "גלובס", וניפק הצהרה חסרת תקדים בה אמר כי הוא "מכיר בהיותה של ישראל מדינה יהודית ובכך שתישאר כזו גם בעתיד".

"מדינת ישראל נולדה כמדינה יהודית וככה היא תישאר. אנחנו ריאלים. אני לא רוצה להשלות אף אחד. השאלה היא לא מה זהות המדינה אלא מה מעמדו של האזרח הערבי בה", אמר עבאס.

"אין ספק שאנחנו עומדים בפתחו של עידן חדש. אני אומר את זה בצורה זהירה, אבל אנחנו מקווים שהתהליך הזה יצליח, והשותפות שאנחנו מקדמים ברמת הקואליציה כרגע, היא תהיה מגמה לעוד שותפויות ברמות שונות. גם בכלכלה, בהשכלה בכל תחום", הוסיף.

בהמשך התייחס לשיתוף הפעולה בינו לבין ראש הממשלה בנט: "היה חשוב להניח את היסודות הנכונים כדי לבנות תהליך כבד כזה. זה לא קל וכל אחד צריך לתת אמון בצד השני. הוא ביקש לא להפתיע (אותו), הוא ביקש וקיבל את זה שלא יהיו הפתעות. אני מקיים את זה עד הסוף. לו אני ראש הממשלה, מכיר מייד במדינה פלסטינית. לו אני אבו מאזן, קודם כל מאחד את הרצועה והגדה אחר כך עושה כל מה שניתן לחדש את המו"מ לקראת הקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל".

באתר החדשות שיהאב, המזוהה עם ארגון הטרור חמאס, תקף את עבאס וכתב כי הוא מתעלם מהזכויות של הפלסטינים, בכך שהוא מאמץ את חוק הלאום. "העובדה ש'ישראל היא יהודית' על פי החוק הגזעני שאומץ על ידי עבאס, החוק הזה אינו מעניק כל מעמד לאזרחים ערבים, ודוחה את זכות ההגדרה העצמית לפלסטינים, זכות שמעניק החוק הגזעני ליהודים. רק בכל פלסטין ההיסטורית", נכתב באתר שיהאב.

ח"כ סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת אמר: "פיצול האישיות של ח"כ מנסור עבאס מטעה הן את הציבור היהודי והן את הציבור הערבי, יש מנסור בערבית ויש מנסור בעברית והם סותרים אחד את השני".

עוד אמר אבו שחאדה: "שאלת מעמדו של המיעוט הפלסטיני בישראל קשורה בטבורה בהגדרת המדינה כמדינה יהודית. רק מדינת כל אזרחיה מובילה לצדק ושיוויון מלא בין כל האזרחים".

גם ח"כ עופר כסיף הגיב ואמר: "שוב מנסור עבאס מתייצב לימין הימין בהתבטאות אנטי דמוקרטית מבישה. לאזרח הערבי הפלסטיני יש זכות שווה על מדינתו ועל קביעת זהותה. אי אפשר לנתק את שאלת זהות המדינה ממעמדו של האזרח הערבי בה. מעמדו יהיה שווה ומכובד אך ורק אם זהות המדינה תהיה שוויונית ומכבדת – קרי, מדינת כל אזרחיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים