שיתוף
תגובות
חדשות » סרגיי סורוביקין "גנרל ארמגדון" מונה על הלחימה באוקראינה: ומיד התחיל ליישם את שיטותיו הרצחניות
המלחמה באוקראינה
פקיד רוסי שעבד בעבר עם סרגיי סורוביקין, אמר עליו לגרדיאן הבריטי. "אין לו שום מעצורים ושום התחשבות בחיי אדם. אני חושש שידיו יכוסו לגמרי בדם אוקראיני"
נשיא רוסיה וולדימיר פוטין ומפקד כוחות האוויר והחלל סרגיי סורוביקין | צילום: NTV

שינוי המגמה ההתקפית באוקראינה, נגד אוכלוסייה אזרחית ותשתיות בסיסיות, היא לא מקרית, והסיבה לכך אכזרית במיוחד. לאחר רצף הכישלונות בלחימה באוקראינה ולאחר שאחוזים ניכרים משטחי הכיבוש שוחררו על ידי אוקראינה, החליט נשיא רוסיה ולדימיר פוטין למנות את גנרל סרגיי סורוביקין לתפקיד מפקד הכוחות הרוסיים באוקראינה. סורוביקין שפיקד בעבר הכוחות הרוסיים בסוריה. ידוע לשמצה כאדם קשוח ואכזר והמינוי שלו מעורר אימה באוקראינה. 

לאורך הימים האחרונים מפגיזה רוסיה את ערי אוקראינה בעוצמה ואינטנסיביות שלא נראו אולי מאז הימים הראשונים למלחמה, עם תחילת הפלישה בסוף פברואר. מטרות התקיפה הן בעיקר מטרות אזרחיות ותשתיות אנרגיה ותקשורת שפוגעות באפשרות של האזרחים לנהל שיגרה כלשהי.

"גנרל ארמגדון" הידוע בכינויו "הקצב מסוריה", הוא מינוי ישיר של פוטין, על רקע הביקורת והמתיחות בפרלמנט הרוסי. על פי הערכות המינוי מגיע בעיקר כדי להעלות את המורל ולארגן מחדש את כוחות הצבא הרוסים שספגו אבדות כבדות בשבועות האחרונים. למרות זאת מומחי צבא סבורים כי הבעיות הגדולות של הצבא הרוסי לא יפתרו רק באמצעות מינוי של מפקד בכיר, עתיר הישגים ותכונות ככל שיהיה, שכן הוא אינו יכול לפתור את הבעיות הלוגיסטיות והחוסר החמור בציוד ובאמצעי לחימה. 

סורוביקין, בן 56, פיקד בעבר על כוחות האוויר והחלל בצבא רוסיה. בשנים האחרונות הוא פיקד על  הכוחות הרוסיים בבסוריה, ונחשב לאחד הבכירים שהובילו את ההפצצות הכבדות ביותר על העיר חלב. ארגוני זכויות אדם שונים טענו כי הוא "נושא באחריות פיקודית" להתקפות נגד אזרחים, כולל הפצצות ישירות של מבני מגורים, בתי ספר ובתי חולים. היום נראה כי הוא נוקט בשיטות אלה גם באוקראינה.

יש לציין כי למרות התקיפות הקשות בקייב ובערים נוספות, ואפקט הפחד שהן מותירות, אין להפצצות אלה רווח צבאי או טריטוריאלי, ובמקביל  צבא אוקראינה ממשיך להתקדם ולכבוש שטחים נוספים במחוזות חרסון, דונייצק ולוגנסק.

תופעת לוואי של ההתקפות הרוסיות, שגורמות נזק לפוטין, היא הגברת התמיכה והסיוע מצד מדינות המערב. כבר אתמול הועברו לאוקראינה כמה מערכות הגנה אווירית מתקדמות מגרמניה, וניכר שמגמה זו תלך ותתרחב. גם בבריסל מתכנסים היום שרי ההגנה של מדינות ארגון נאט"ו הצפויים ככל הנראה להודיע על הרחבת הסיוע הצבאי לאוקראינה.

אמצעי לחימה דומיננטי איתו משתמשת רוסיה גם נגד מטרות אזרחיות  באוקראינה, הם המל"טים האיראניים השונים. נשיא אוקראינה זלנסקי אמר אתמול למנהיגי מדינות ארגון ה-G7 כי רוסיה הזמינה מאיראן לא פחות מ-2,400 מל"טים מתאבדים מדגם שהאד 136.

ויש גם זווית ישראלית. ב-2018 נפגש סורוביקין עם מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף (במיל') עמיקם נורקין, ברוסיה, במטרה לנסות להסביר את עמדת צה"ל בתקרית הפלת מטוס איליושין של צבא רוסיה מעל שמי סוריה, לאחר מתקפת הטילים בעיר לטקיה בספטמבר 2018, שיוחסה לצה"ל. במהלך המתקפה הפילו מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה מטוס תובלה רוסי, ועליו היו 15 אנשי צוות שנהרגו כולם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים